Борбата на гигантите за ”социалния интернет” | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Борбата на гигантите за ”социалния интернет”
EPA/БГНЕС

Борбата на гигантите за ”социалния интернет”

Конкурентната борба за водеща позиция в областта на интернет върви с пълна сила, съобщава ДПА, цитирана от БТА.

0 178
Конкурентните обединения между водещи технологични компании ожесточено се изправят едно срещу друго - съюз между Facebook, Microsoft, Nokia и Skype срещу интернет лидера Google. Apple пък сътрудничи със социалната мрежа за кратки съобщения Twitter.

"Плячката", към която всички са се устремили, са онлайн услугите, които свързват потребителите в мрежа. Кралят на този "социален интернет" е Facebook, но Google брани позиции със собствената си социална мрежа Google+.
При представянето миналата седмица на новата услуга за видеочат основателят на Facebook Марк Зукърбърг каза "между другото", че мрежата има 750 милиона потребители. "Досега не сме обявявали този факт, тъй като не искаме да му придаваме важност", заяви той. В крайна сметка в бъдеще вече няма да бъде важно колко потребители имаш, а доколко си им полезен.

Вече няма съмнение, че "социалните услуги" трайно са навлезли в живота на хората, отбеляза Зукърбърг. Показателен за това е фактът, че съдържанието, което всеки потребител споделя в мрежата, всяка година се удвоява.

Още преди години Зукърбърг очерта визията си - Facebook да се превърне в "социален слой", преминаващ през целия живот на потребителя. Комуникация, уговаряне на срещи с приятели, хобита, препоръки за филми или ресторанти, модни тенденции - това са теми, по които хората активно общуват помежду си и за целта имат нужда от общност, включително в интернет.

С втората си основополагаща идея - хората все повече искат да направят публичен частния си живот - 26-годишният интернет гуру обаче срещна трудности със защитниците на личните данни (включително сред собствените си клиенти) и се научи на търпение.
Наложи се Facebook да предостави на потребителите си възможности за контрол на личните данни, в резултат от което пък членовете на социалната мрежа започнаха да качват още повече снимки, видео клипове и актуална информация за всекидневието си.

Печалбата от този "социален" бум са данни. Планини от информация за това, което е интересно за хората, какво те харесват, с кого общуват, къде предпочитат да прекарват времето си. Данните направиха Google гигант в областта на интернет - концернът продължава да печели милиардите си най-вече от информации, показвани по запитване на потребителя.

Данните са "горивото", необходимо за успешното развитие на интернет бизнеса. Все по-често обаче скъпоценните данни се оказват в "складовете" на Facebook и онлайн мрежата ги пази ревниво под предтекста за опазване на личната информация. Информацията обаче остава истинско съкровища за рекламни компании, които чрез нея могат да се насочат към много по-добре очертани целеви групи.
Борбата на гигантите за ”социалния интернет”

Борбата на гигантите за ”социалния интернет”

Конкурентната борба за водеща позиция в областта на интернет върви с пълна сила, съобщава ДПА, цитирана от БТА.

0 178 EPA/БГНЕС
Конкурентните обединения между водещи технологични компании ожесточено се изправят едно срещу друго - съюз между Facebook, Microsoft, Nokia и Skype срещу интернет лидера Google. Apple пък сътрудничи със социалната мрежа за кратки съобщения Twitter.

"Плячката", към която всички са се устремили, са онлайн услугите, които свързват потребителите в мрежа. Кралят на този "социален интернет" е Facebook, но Google брани позиции със собствената си социална мрежа Google+.
При представянето миналата седмица на новата услуга за видеочат основателят на Facebook Марк Зукърбърг каза "между другото", че мрежата има 750 милиона потребители. "Досега не сме обявявали този факт, тъй като не искаме да му придаваме важност", заяви той. В крайна сметка в бъдеще вече няма да бъде важно колко потребители имаш, а доколко си им полезен.

Вече няма съмнение, че "социалните услуги" трайно са навлезли в живота на хората, отбеляза Зукърбърг. Показателен за това е фактът, че съдържанието, което всеки потребител споделя в мрежата, всяка година се удвоява.

Още преди години Зукърбърг очерта визията си - Facebook да се превърне в "социален слой", преминаващ през целия живот на потребителя. Комуникация, уговаряне на срещи с приятели, хобита, препоръки за филми или ресторанти, модни тенденции - това са теми, по които хората активно общуват помежду си и за целта имат нужда от общност, включително в интернет.

С втората си основополагаща идея - хората все повече искат да направят публичен частния си живот - 26-годишният интернет гуру обаче срещна трудности със защитниците на личните данни (включително сред собствените си клиенти) и се научи на търпение.
Наложи се Facebook да предостави на потребителите си възможности за контрол на личните данни, в резултат от което пък членовете на социалната мрежа започнаха да качват още повече снимки, видео клипове и актуална информация за всекидневието си.

Печалбата от този "социален" бум са данни. Планини от информация за това, което е интересно за хората, какво те харесват, с кого общуват, къде предпочитат да прекарват времето си. Данните направиха Google гигант в областта на интернет - концернът продължава да печели милиардите си най-вече от информации, показвани по запитване на потребителя.

Данните са "горивото", необходимо за успешното развитие на интернет бизнеса. Все по-често обаче скъпоценните данни се оказват в "складовете" на Facebook и онлайн мрежата ги пази ревниво под предтекста за опазване на личната информация. Информацията обаче остава истинско съкровища за рекламни компании, които чрез нея могат да се насочат към много по-добре очертани целеви групи.