На 15 юли 2006 г. компанията от Сан Франциско Одео (Odeo) представя първата пълна версия на Twitter. Идеята за системата идва на сътрудника на компанията Джак Дорси през пролетта на 2006 година.
Първоначално микроблогът дава възможност на потребителите да отговарят само на един въпрос - "какво правиш сега?" - и е насочен към тесен кръг колеги.

Дорси изпраща първото съобщение във формат SMS в Twitter на 21 март 2006 г. в 21:50 часа калифорнийско време. Името "Twitter" (говоря бързо, "чуруликам") е избрано по аналогия с популярната сред специалистите услуга Фликър (Flicker) за работа с цифрови фотографии и видеоклипове.

Идеята на Twitter е толкова проста и същевременно оригинална - предаване на кратки съобщения с максимален обем 140 знака - че новата услуга веднага привлича вниманието на интернет потребителите. Тя допада особено на кръга на най-големите световни "създатели на новини" - държавни глави, ръководители на правителства, международни организации и компании, звезди и др. - чието мнение интересува стотици милиони хорa по света. Благодарение на микроблоговете те получават възможността ефикасно и кратко да изразяват мнението си по широк кръг въпроси.

За петте години от създаването на Туитър броят на потребителите на услугата е нараснал от тесния кръг на служителите на калифорнийската компания до 200 милиона души, а "Ню Йорк таймс" оценява компанията на 8 млрд. долара.