Apple разработва собствена търсачка | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Apple разработва собствена търсачка
Снимка: Shutterstock

Apple разработва собствена търсачка

Скоро компанията може да започне да ползва информацията на потребителите за печалба

| Редактор: Стоян Гогов 6 1110

По данни на Financial Times, Apple разработва собствена търсачка, с която да замени Google. В момента компанията получава от Google между 10 и 12 милиарда долара годишно, за да бъде използвана като решение по подразбиране на устройствата ѝ.

Това споразумение обаче изтича скоро, а антимонополното разследване срещу Google в САЩ възпрепятства подновяването му. Apple междувременно вече е предприела някои стъпки за предстоящия преход.

Applebot е в процес на индексиране на уеб пространството, а при търсене от основния екран в iOS 14 се подават директни линкове към страниците. Интересно е да отбележим, че приходите, които Apple получава от Google, са около 20% от всичките ѝ в сектора на услугите.

Един от проблемите пред компанията от Купертино ще е и промяната на бизнес модела ѝ. Към момента тя продава основно продукти и според Тим Кук не използва информацията на потребителите за монетизиране.

Apple разработва собствена търсачка

Apple разработва собствена търсачка

Скоро компанията може да започне да ползва информацията на потребителите за печалба

| Редактор : Стоян Гогов 6 1110 Снимка: Shutterstock

По данни на Financial Times, Apple разработва собствена търсачка, с която да замени Google. В момента компанията получава от Google между 10 и 12 милиарда долара годишно, за да бъде използвана като решение по подразбиране на устройствата ѝ.

Това споразумение обаче изтича скоро, а антимонополното разследване срещу Google в САЩ възпрепятства подновяването му. Apple междувременно вече е предприела някои стъпки за предстоящия преход.

Applebot е в процес на индексиране на уеб пространството, а при търсене от основния екран в iOS 14 се подават директни линкове към страниците. Интересно е да отбележим, че приходите, които Apple получава от Google, са около 20% от всичките ѝ в сектора на услугите.

Един от проблемите пред компанията от Купертино ще е и промяната на бизнес модела ѝ. Към момента тя продава основно продукти и според Тим Кук не използва информацията на потребителите за монетизиране.