Брюксел започва антитръстова проверка на рекламите на Google | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Брюксел започва антитръстова проверка на рекламите на Google
Снимка: AP/БТА

Брюксел започва антитръстова проверка на рекламите на Google

Смята се, че технологичният гигант фаворизира собствените си услуги за сметка на конкурентите

| Редактор: Катя Димитрова 1 799

Европейската комисия (ЕК) започна антитръстово разследване за предполагаемо нарушение на Google. Според Брюксел, технологичният гигант може да е допуснал злоупотреба по отношение на законодателството в областта на конкуренцията чрез своите политики за реклами.

Регулаторите, които са прекарали последните две години в неформални консултации по разследването, сега ще преценят дали Google фаворизира собствените си услуги. Смята се, че това се случва, като компанията ограничава достъпа на конкурентите до потребителски данни за рекламни цели.

"Услугите за онлайн реклама са в основата на това как Google и издателите монетизират своите онлайн услуги", коментира еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер. "Притесняваме се, че компанията затруднява чуждите онлайн рекламни услуги да се конкурират", добави още тя.

От Брюксел отбелязват, че няма законов срок за приключване на антитръстово дело. Това означава, че разследването, което е неофициално започнато преди две години, може да отнеме още доста време.

Ако се установи, че технологичният гигант е нарушил антитръстовите правила на ЕС, той ще бъде глобен за пореден път. ЕС вече е наказвал Google за злоупотреби с рекламни практики общо три пъти между 2015 и 2018 година.

Брюксел започва антитръстова проверка на рекламите на Google

Брюксел започва антитръстова проверка на рекламите на Google

Смята се, че технологичният гигант фаворизира собствените си услуги за сметка на конкурентите

| Редактор : Катя Димитрова 1 799 Снимка: AP/БТА

Европейската комисия (ЕК) започна антитръстово разследване за предполагаемо нарушение на Google. Според Брюксел, технологичният гигант може да е допуснал злоупотреба по отношение на законодателството в областта на конкуренцията чрез своите политики за реклами.

Регулаторите, които са прекарали последните две години в неформални консултации по разследването, сега ще преценят дали Google фаворизира собствените си услуги. Смята се, че това се случва, като компанията ограничава достъпа на конкурентите до потребителски данни за рекламни цели.

"Услугите за онлайн реклама са в основата на това как Google и издателите монетизират своите онлайн услуги", коментира еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер. "Притесняваме се, че компанията затруднява чуждите онлайн рекламни услуги да се конкурират", добави още тя.

От Брюксел отбелязват, че няма законов срок за приключване на антитръстово дело. Това означава, че разследването, което е неофициално започнато преди две години, може да отнеме още доста време.

Ако се установи, че технологичният гигант е нарушил антитръстовите правила на ЕС, той ще бъде глобен за пореден път. ЕС вече е наказвал Google за злоупотреби с рекламни практики общо три пъти между 2015 и 2018 година.