ЕК призова за незабавно обозначаване на съдържанието, създадено от изкуствен интелект | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ЕК призова за незабавно обозначаване на съдържанието, създадено от изкуствен интелект
Снимка: istock by Getty Images

ЕК призова за незабавно обозначаване на съдържанието, създадено от изкуствен интелект

Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително Facebook, "Гугъл", YouTube, TikTok и LinkedIn, Twitter обаче се оттегли

| Редактор: Аделина Томова 16 1640

Европейската комисия призова днес големите интернет платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, предадоха ДПА и БТА.

Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, каза вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова.

Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира изображения от измислени събития или да имитира гласа на дадена личност, каза Йоурова.

"Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията.

Интернет пплатформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя. По думите й главният изпълнителен директор на "Гугъл" (Google) Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена.

Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри.

"Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова.

Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европйската комисия.

Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация.

Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като "Фейсбук" (Facebook), "Гугъл", "ЮТюб" (YouTube), "ТикТок" (TikTok) и "ЛинкдИн" (LinkedIn). "Туитър" (Twitter) обаче се оттегли от кодекса през май.

ЕК призова за незабавно обозначаване на съдържанието, създадено от изкуствен интелект

ЕК призова за незабавно обозначаване на съдържанието, създадено от изкуствен интелект

Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително Facebook, "Гугъл", YouTube, TikTok и LinkedIn, Twitter обаче се оттегли

| Редактор : Аделина Томова 16 1640 Снимка: istock by Getty Images

Европейската комисия призова днес големите интернет платформи незабавно да започнат да обозначават съдържанието, създадено от изкуствен интелект, предадоха ДПА и БТА.

Доброволното означаване на текстове или визуални материали, генерирани от алгоритми, би трябвало да помогне на потребителите да ги разграничат от създадените от хора, каза вицепрезидентът на ЕК Вера Йоурова.

Софтуерът "е способен да създава комплексно, привидно добре обосновано съдържание и визуални материали за секунди", да генерира изображения от измислени събития или да имитира гласа на дадена личност, каза Йоурова.

"Новите технологии поставят нови предизвикателства в борбата с дезинформацията", допълни вицепрезидентът на Еврокомисията.

Интернет пплатформите трябва "да инсталират технологии, които да разпознават подобно съдържание и ясно да обозначават това за потребителите", отбеляза тя. По думите й главният изпълнителен директор на "Гугъл" (Google) Сундар Пичай е заявил, че такава технология вече е разработена.

Означението трябва да помогне да се проследява разпространението на дезинформация, генерирана от компютри.

"Когато става дума за съдържание, произведено от изкуствен интелект, не виждам как машините могат да имат свобода на словото", допълни Йоурова.

Според нея означаването трябва да започне незабавно и ще бъде извършвано на доброволна основа от компании, които са се присъединили към Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията на Европйската комисия.

Тези компании също така трябва през юли да обявят взетите предпазни мерки, чрез които да се попречи изкуственият интелект да се използва за разпространяване на дезинформация.

Към кодекса за момента са се присъединили 44 компании, включително големи онлайн платформи като "Фейсбук" (Facebook), "Гугъл", "ЮТюб" (YouTube), "ТикТок" (TikTok) и "ЛинкдИн" (LinkedIn). "Туитър" (Twitter) обаче се оттегли от кодекса през май.