Какви са условията на Facebook | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какви са условията на Facebook
Dir.bg

Какви са условията на Facebook

Мнозинството потребители на Facebook нямат представа с какво се съгласяват, когато се регистрират в социалната мрежа. Какви са условията на Facebook?

1 281
Ново проучване на Виенския университет сочи, че само 3 процента от потребителите на Facebook биха се съгласили с условията за ползване на услугата, съобщава ДПА.

Проучването запознава 1019 участници с различни клаузи от условията за ползване на социалната мрежа, включително политиката й за "истинско име", безплатното използване на потребителските имена и профилни снимки в рекламите й, както и анализи на личните данни за проучвания и разработване на продукти.

Резултатите от анкетата сочат, че 99 процента от участниците в нея не са знаели, че дават съгласието си за всичко това.

Освен това само 3 процента посочват, че биха се съгласили на всички клаузи в условията за ползване на Facebook, ако са имали възможност.

Авторите на проучването стигат до заключението, че не може да става дума за информирано съгласие на потребителите на Facebook, напротив, според резултатите сегашната законова рамка е врата към комерсиално използване на лични данни, не само при Facebook, а въобще като цяло.
Какви са условията на Facebook

Какви са условията на Facebook

Мнозинството потребители на Facebook нямат представа с какво се съгласяват, когато се регистрират в социалната мрежа. Какви са условията на Facebook?

1 281 Dir.bg
Ново проучване на Виенския университет сочи, че само 3 процента от потребителите на Facebook биха се съгласили с условията за ползване на услугата, съобщава ДПА.

Проучването запознава 1019 участници с различни клаузи от условията за ползване на социалната мрежа, включително политиката й за "истинско име", безплатното използване на потребителските имена и профилни снимки в рекламите й, както и анализи на личните данни за проучвания и разработване на продукти.

Резултатите от анкетата сочат, че 99 процента от участниците в нея не са знаели, че дават съгласието си за всичко това.

Освен това само 3 процента посочват, че биха се съгласили на всички клаузи в условията за ползване на Facebook, ако са имали възможност.

Авторите на проучването стигат до заключението, че не може да става дума за информирано съгласие на потребителите на Facebook, напротив, според резултатите сегашната законова рамка е врата към комерсиално използване на лични данни, не само при Facebook, а въобще като цяло.