Google ограничава политическите реклами | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Google ограничава политическите реклами
Снимка: Pixabay

Google ограничава политическите реклами

Компанията обяви нови промени, които търсят баланс между двете крайности

| Редактор: Иван Ненов 2 341

Google е поредният ИТ гигант, който обявява ограничения за политическите реклами в платформите си. Компанията въвежда известни промени, но все пак няма да забрани напълно политическите реклами, съобщава BusinessInsider.

От онлайн гиганта посочват, че той ще ограничи възможностите за политиците да насочват рекламите си към конкретни аудитории. Досега политиците можеха да избират аудитория по множество критерии, включително потенциалните политически пристрастия на хората.

Сега тези възможности ще бъдат премахнати. Остава единствено опцията за контекстова реклама.

Това означава, че ако потребител вече гледа видео или чете текст, който е на политическа или сходна тема, то тогава може да му се появи рекламата на дадения политик, кампания или послание.

Новите правила важат за всички държави. В рамките на една седмица те влизат в сила първо във Великобритания, навреме за тамошните парламентарни избори.

До края на годината същите правила ще са активни за целия Европейски съюз, а от 6 януари 2020 г. - и за целия свят.

 

Google ограничава политическите реклами

Google ограничава политическите реклами

Компанията обяви нови промени, които търсят баланс между двете крайности

| Редактор: Иван Ненов 2 341 Снимка: Pixabay

Google е поредният ИТ гигант, който обявява ограничения за политическите реклами в платформите си. Компанията въвежда известни промени, но все пак няма да забрани напълно политическите реклами, съобщава BusinessInsider.

От онлайн гиганта посочват, че той ще ограничи възможностите за политиците да насочват рекламите си към конкретни аудитории. Досега политиците можеха да избират аудитория по множество критерии, включително потенциалните политически пристрастия на хората.

Сега тези възможности ще бъдат премахнати. Остава единствено опцията за контекстова реклама.

Това означава, че ако потребител вече гледа видео или чете текст, който е на политическа или сходна тема, то тогава може да му се появи рекламата на дадения политик, кампания или послание.

Новите правила важат за всички държави. В рамките на една седмица те влизат в сила първо във Великобритания, навреме за тамошните парламентарни избори.

До края на годината същите правила ще са активни за целия Европейски съюз, а от 6 януари 2020 г. - и за целия свят.