Хакнаха 9 милиона клиенти на EasyJet | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Хакнаха 9 милиона клиенти на EasyJet
Снимка: Shutterstock

Хакнаха 9 милиона клиенти на EasyJet

Пандемията от коронавирус е възможен стимул за хакерите

| Редактор: Стоян Гогов 0 814

Хакери откраднаха данните на милиони клиенти от EasyJet, включително хиляди номера на кредитни карти, стана ясно от изявление на нискотарифната авиокомпания във вторник, пише technews.bg.

"Злонамерено лице е получило достъп до имейл адреса и данните за пътуване на приблизително 9 милиона клиенти и данни за кредитни карти на други 2208", признават от компанията.

EasyJet не дава допълнителна информация за това кога е извършена атаката, но вече се е свързала с всички засегнати клиенти и ги е уведомили за проблема в сигурността.

Авиокомпанията е подала информация за инцидента към Комисията по информация на Великобритания (ICO) и Националния център за киберсигурност.

Изпълнителният директор на EasyJet, Йохан Лундгрен, се извини на клиентите и посочи пандемията от коронавирус като възможен стимул за действията на хакерите.

"Когато разбрахме за инцидента, стана ясно, че поради Covid-19 има засилен интерес към лични данни, които се използват за онлайн измами", каза Лундгрен.

"В резултат на това и по препоръка на ICO се свързахме с всички наши клиенти, чиято информация е била засегната и ги посъветвахме да бъдат особено бдителни, ако получат непоискани електронни комуникации", допълни мениджърът.

Хакнаха 9 милиона клиенти на EasyJet

Хакнаха 9 милиона клиенти на EasyJet

Пандемията от коронавирус е възможен стимул за хакерите

| Редактор : Стоян Гогов 0 814 Снимка: Shutterstock

Хакери откраднаха данните на милиони клиенти от EasyJet, включително хиляди номера на кредитни карти, стана ясно от изявление на нискотарифната авиокомпания във вторник, пише technews.bg.

"Злонамерено лице е получило достъп до имейл адреса и данните за пътуване на приблизително 9 милиона клиенти и данни за кредитни карти на други 2208", признават от компанията.

EasyJet не дава допълнителна информация за това кога е извършена атаката, но вече се е свързала с всички засегнати клиенти и ги е уведомили за проблема в сигурността.

Авиокомпанията е подала информация за инцидента към Комисията по информация на Великобритания (ICO) и Националния център за киберсигурност.

Изпълнителният директор на EasyJet, Йохан Лундгрен, се извини на клиентите и посочи пандемията от коронавирус като възможен стимул за действията на хакерите.

"Когато разбрахме за инцидента, стана ясно, че поради Covid-19 има засилен интерес към лични данни, които се използват за онлайн измами", каза Лундгрен.

"В резултат на това и по препоръка на ICO се свързахме с всички наши клиенти, чиято информация е била засегната и ги посъветвахме да бъдат особено бдителни, ако получат непоискани електронни комуникации", допълни мениджърът.