Apple разширява Shazam в цялостна платформа, а това не е изненадващо, тъй като последните данни на компанията показват колко добре се представя приложението. Услугата за разпознаване на музика открива по над милиард парчета месечно, а общият брой от пускането ѝ вече е над 50 милиарда разпознавания, предава Mobile Bulgaria.

Shazam има 200 милиона активни потребители месечно. Услугата беше създадена през 2002 и достигна до iPhone през 2008, а малко след това се появи и за Android. Apple придоби услугата през септември 2018 за 400 милиона долара.

По време на конференцията за разработчици WWDC, Apple обяви, че ще направи технологията на Shazam отворена за разработчици. Това ще става чрез ShazamKit, с който създателите на приложения за Android и iOS ще могат да имат достъп до базата с данни на Shazam. ShazamKit се очаква по-късно през годината.