Meta прави търсачка с AI
Компанията на Марк Зукербърг се стреми да заеме позиция сред основните играчи като OpenAI, Google и Microsoft
Meta Platforms работи по създаването на нова търсачка, базирана на изкуствен интелект (AI), с цел да намали зависимостта си от Google на Alphabet и Bing на Microsoft, съобщават The Information и Ройтерс.
Този ход идва в отговор на засилващата се конкуренция на пазара на AI-базирани търсачки, където Meta се стреми да заеме позиция сред основните играчи като OpenAI, Google и Microsoft.
Очаква се новият уеб инструмент на Meta да предоставя на потребителите разговорни отговори за актуални събития чрез Meta AI - чатботът на компанията, интегриран в WhatsApp, Instagram и Facebook.
Към момента Meta използва Google и Bing за предоставяне на информация в реално време за новини, борсови котировки и спортни събития.
Google вече активно интегрира новия си мощен AI модел, наречен Gemini, в основния си продукт Search, с цел създаване на по-интуитивно и разговорно търсене. От своя страна, OpenAI разчита на основния си инвеститор, Microsoft, за достъп до уеб съдържание чрез Bing, за да може да отговаря на актуални потребителски запитвания.
Нарастващото използване на уеб данни за обучаване на AI модели и търсачки обаче поставя въпроси за авторското право и справедливото възнаграждение на създателите на съдържание. Миналата седмица Meta обяви, че нейният AI чатбот ще използва информация от Ройтерс, за да предоставя на потребителите актуални новини и събития в реално време.