Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами
Снимка: Pixabay

Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами

Според експертите, въпросът се нуждае от "цялостно решение на индустрията"

| Редактор: Надежда Христова 31 2265

Приходи от реклами ефективно поддържат уебсайтове, обозначени като източници на дезинформация с милиони долари, показва проучване, цитирано от БНТ.

Въпреки разговорите за регулиране, експертите казаха на "Дойче веле", че въпросът се нуждае от "цялостно решение на индустрията".

Уебсайтовете, предназначени да подведат обществеността и да разпространяват дезинформация, получават реклами в размер на милиони долари от някои от най-големите компании в света - въпреки че последните вероятно не знаят за проблема.

Около 20 000 уебсайта, представляващи риск от дезинформация, генерират приблизително 235 милиона долара годишно, показва проучване, публикувано от базиран в Лондон глобален индекс за дезинформация (GDI).

"Дезинформацията се ръководи от множество различни участници с различни стимули", каза за Дойче веле програмният директор на GDI Крейг Фаган. "Един от стимулите, които виждаме, е финансовият."

Всъщност рекламните приходи отдавна допринасят за жизнеспособността на противоречивите сайтове, като бившият помощник на Тръмп и крайно десният идеолог Стив Банън описва това като основен поток от приходи за десни медии във видеоклип, публикуван по-рано тази година.

След по-нататъшно разследване Дойче веле установи, че реклами за големи германски компании присъстват в уебсайтове като Twitchy и Zero Hedge, които са маркирани като източници на дезинформация.

Компаниите включват железопътния оператор Дойче Бан, автомобилния производител "Опел", "Дойче телеком", "Пощенска банка" и др. Макар че е малко вероятно тези компании да са наясно, че техните рекламни пари ефективно финансират дезинформация, фактът подчертава проблема с днешната дигитална рекламна екосистема.

Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами

Сайтове за дезинформация печелят $235 млн. от реклами

Според експертите, въпросът се нуждае от "цялостно решение на индустрията"

| Редактор : Надежда Христова 31 2265 Снимка: Pixabay

Приходи от реклами ефективно поддържат уебсайтове, обозначени като източници на дезинформация с милиони долари, показва проучване, цитирано от БНТ.

Въпреки разговорите за регулиране, експертите казаха на "Дойче веле", че въпросът се нуждае от "цялостно решение на индустрията".

Уебсайтовете, предназначени да подведат обществеността и да разпространяват дезинформация, получават реклами в размер на милиони долари от някои от най-големите компании в света - въпреки че последните вероятно не знаят за проблема.

Около 20 000 уебсайта, представляващи риск от дезинформация, генерират приблизително 235 милиона долара годишно, показва проучване, публикувано от базиран в Лондон глобален индекс за дезинформация (GDI).

"Дезинформацията се ръководи от множество различни участници с различни стимули", каза за Дойче веле програмният директор на GDI Крейг Фаган. "Един от стимулите, които виждаме, е финансовият."

Всъщност рекламните приходи отдавна допринасят за жизнеспособността на противоречивите сайтове, като бившият помощник на Тръмп и крайно десният идеолог Стив Банън описва това като основен поток от приходи за десни медии във видеоклип, публикуван по-рано тази година.

След по-нататъшно разследване Дойче веле установи, че реклами за големи германски компании присъстват в уебсайтове като Twitchy и Zero Hedge, които са маркирани като източници на дезинформация.

Компаниите включват железопътния оператор Дойче Бан, автомобилния производител "Опел", "Дойче телеком", "Пощенска банка" и др. Макар че е малко вероятно тези компании да са наясно, че техните рекламни пари ефективно финансират дезинформация, фактът подчертава проблема с днешната дигитална рекламна екосистема.