Социалната мрежа Bluesky привлече 1 милион нови потребители за 24 часа
Мнозина я определят за алтернативата на Х
Американската социална мрежа Bluesky, смятана за алтернатива на X, обяви днес, че е регистрирала 1 милион нови потребители в рамките само на 24 часа на фона на отлива от платформата, собственост на Илон Мъск, предават Франс прес и БТА.
"Официално е - 1 000 000 души се присъединиха към Bluesky през последнoто денонощие! Добре дошли и ви благодарим, че сте тук", се казва в съобщение, публикувано едновременно в Bluesky и Х.
Това е рекорден брой нови потребители, който е отражение на номинацията на Илон Мъск, собственик на Х от октомври 2022 г., за председател на новото "Министерство за правителствена ефективност", посочва АФП. Въпреки името си, то няма да е част от правителството.
Милиардерът, който оглавява Tesla и SpaceX, официално подкрепи кандидата на републиканците в надпреварата му за Белия дом, а също така финансира кампанията му.
След като купи Twitter, Мъск смекчи в голяма степен правилата за модериране на съдържание на платформата, разрешавайки връщането на акаунтите, свързани с крайнодесни движения в мрежата.
Британският всекидневник "Гардиън" и испанският "Вангуардия" съобщиха през седмицата, че повече няма да публикуват съдържание в Х която според тях се е превърнала в "токсична медийна платформа", символ на "дезинформация".
Социалната мрежа Bluesky, създадена и финансирана от самия Twitter, управляван тогава от съоснователя Джак Дорси, се отваря към широката публика през февруари 2023 г. за потребителите на операционната система iOS на Apple, а в края на март и за потребителите на Android.
Bluesky твърди, че има 16 милиона потребители. Това е силен растеж за платформа, чиито потребители бяха 10 милиона в средата на септември.
Threads, друга алтернатива на X, собственост на Meta, обяви през юли достигане до 175 милиона потребители.