Социалната мрежа TikTok вече има над 1 милиард активни потребители (поне едно логване месечно) - само четири години, след като бе пусната от китайската група ByteDance, предаде Франс прес.

Видео платформата е прибавила над 300 милиона потребители от юли 2020 година, последната дата на която компанията оповести данни за посещенията.

Вече популярна преди пандемията от коронавирус, благодарение основно на хореографиите в мрежата по поп хитове, TikTok се възползва от значителния тласък, породен от локдауните, затварянето на училища и дистанционната работа.

Платформата, която първоначално бе изградена на принципа на видеа с продължителност от максимум 15 секунди, впоследствие увеличи лимита на 60 секунди и после до 3 минути в началото на юли, за да привлече по-широка публика и да се конкурира с YouTube.

От своя страна филиалът на Google пусна YouTubeShorts, разпространен в над 100 страни към средата на юли, за да се конкурира с TikTok в сегмента на късометражните формати.

Филиалът на БайтДенс, чийто еквивалент в Китай е кръстен Доуин (Douyin), продължава да е доста зад ЮТюб, който претендира, че е имал 2,3 млрд. активни потребители месечно през 2020 година.

TikTok се опитва да монетизира допълнително посещенията в платформата си - нещо, което се е забавил да направи през първите дни от пускането си.

Социалната мрежа се активизира в областта на рекламата през миналата година и пусна в края на август 2021 година нова функция, която позволява на потребителите да купуват директно продукти, които се предлагат в приложението от създателите на съдържание.