Наскоро се разрази скандал с подслушване на разговорите с гласовия асистент Siri на Apple от партньори на компанията, наети да подобряват възможностите на услугата. Това е ставало без знанието на потребителите, а информацията е допълвана с идентификационни данни. Пред същия проблем сега се изправя и Microsoft с нейните приложения Skype и Cortana, пише technews.bg.

Журналисти от Vice Motherboard са получили екранни снимки (скрийншоти), кеширани вътрешни документи и аудио записи, които свидетелстват, че т.нар. "трети страни" (външни изпълнители на Microsoft) слушат разговори на потребители на Skype, провеждани чрез услугата за автоматичен превод.

На уебсайта на Skype пише, че компанията може да анализира гласовите обаждания, които потребителите искат да преведат, но не уточнява, че записите ще бъдат слушани от хората.

Фрагментите, получени от журналистите, включват разговори на потребители, които общуват с близки, говорят за проблеми като загуба на тегло или обсъждат лични отношения. Други файлове, получени от Moterboard, показват, че изпълнителите на Microsoft също слушат гласови команди, които потребителите изпращат до виртуалния асистент Cortana.

Apple и Google наскоро спряха използването на контрагенти за анализ на аудио записи с цел подобряване на Siri и Assistant, след остра обратна реакция в социалните медии срещу тези практики на компаниите.

Фрагменти от аудио, получени от журналистите на Moterboard, обикновено са кратки - по 5-10 секунди. Но според журналистите, други пасажи могат да са и по-дълги. Фактът, че тези данни са станали достъпни за медията и могат да бъдат споделени, свидетелства за небрежна защита на потребителските данни, казват журналистите.

"Microsoft събира гласови данни, за да предоставя и подобрява гласовите услуги като търсене, команди, диктовка или превод. Ние се стремим да бъдем прозрачни относно събирането и използването на аудио данни, така че клиентите да могат да правят информиран избор за това кога и как се използват техните гласови записи. Microsoft получава разрешение от клиентите, преди да събира и използва гласовата им информация", заявяват от IT гигантът.

В допълнение, компанията уточнява, че е внедрила няколко процедури, предназначени да приоритизират поверителността на потребителите преди споделянето на тези данни с нейните външни изпълнители, включително де-идентифициране на данни, изискване на споразумения за неразгласяване с доставчици и техните служители и изискване от доставчиците да спазват високите стандарти за поверителност, определени в европейското законодателство.