Паричните потоци на Twitter продължават да са с отрицателна тенденция, поради близо 50-процентен спад на приходите от реклама и голямото дългово натоварване, заяви Илон Мъск в събота. Той не успя да изпълни по-ранните си очаквания, че Twitter може да постигне положителен резултат до юни тази година.

"Трябва да постигнем положителен паричен поток, преди да можем да си позволим нещо друго" - написа Мъск в туитър в отговор на предложенията за рекапитализация. Това е поредният сигнал, че агресивните мерки за съкращаване на разходите, предприети след придобиването на Twitter от Мъск през октомври, не са били достатъчни, за да доведат компанията до ниво на ръст.

То също така сочи възможността за бавно възстановяване на рекламните приходи на Twitter, което противоречи на очакванията на Мъск в интервю за BBC през април. Тогава Мъск заяви, че повечето рекламодатели вече са се върнали на страниците на Twitter.

След като съкрати хиляди служители и намали разходите за облачни услуги, Мъск заяви, че компанията е намалила разходите си до 1,5 млрд. щ. долара от прогнозираните 4,5 млрд. щ. долара през 2023 година. Освен това годишните лихвени плащания по дълга на Twitter са около 1,5 млрд. щ. долара.

Остава неясно на кой период Мъск приписва 50-процентния спад на приходите от реклама. Той заяви, че приходите на Twitter ще бъдат 3 млрд. щ. долара през 2023 г., в сравнение с 5,1 млрд. щ. долара през 2021 година.

В миналото Twitter е бил критикуван за неефективно модериране на съдържанието, което е довело до отлив на рекламодатели, които не искат да виждат рекламите си до неподходящо съдържание. Назначаването на Линда Якарино, бивш ръководител на рекламния отдел в NBCUniversal, за главен изпълнителен директор на компанията подчертава приоритетното значение на продажбите на реклами за компанията, докато тя работи за увеличаване на приходите от абонаменти. Якарино се присъедини към Twitter в началото на юни и заяви пред инвеститорите, че Twitter планира да се съсредоточи върху видеото, сътрудничеството със създателите на съдържание и търговията и вече води преговори с политически и развлекателни личности, платежни услуги, издатели на новини и медии.

Въпреки забележителните усилия на Мъск да намали разходите и да подобри финансовото състояние на Twitter, тези мерки все още не са дали очакваните резултати. Намаляващите приходи от реклама, съчетани със значителен дълг, продължават да оказват натиск върху финансовите резултати на компанията.

В същото време назначаването на нов главен изпълнителен директор подчертава желанието на Twitter да укрепи рекламната си стратегия и да разшири източниците си на приходи. Това би могло да бъде показател за възможна промяна на бизнес модела на социалната мрежа в близко бъдеще.