Ефективно присъствие в Google + | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Ефективно присъствие в Google +

Ефективно присъствие в Google +

0 103
/КРОСС/ Google+ е платформа, на която доста брандове, не само в България, все още не обръщат достатъчно внимание. Дежурните аргументи за неподдържането или липсата на Google + страница е “Няма ресурс“ или “В Гугъл няма хора“. Един от фактите, който прави ефективното присъствие в Google + добра инвестиция от време и ресурси е представен много точно в книгата “Age of Context“ (линк към Amazon) на Robert Scoble и Shel Israel: Гугъл не се стреми да стане пряк конкурент на Facebook като социална мрежа, а вместо това планира да бъде социалната мрежа интегрирана възможно най-тясно с увеличаващия се пакет от контекстни продукти на Google. За онези (лични) брандове, които държат на профила си и използват социалната мрежа на Гугъл съмненията дали да се присъединят към мрежата отдавна не са валидни, но това не прави предизвикателствата пред тях по-малко. Напротив, ангажирането на аудитория в Google + има своите особености и дори неписани, но проверени (плюснати :]) правила, които определят успеха на едно такова смело начинание, посочва Seom.bg. Преди ангажирането на последователите обаче, е добре да се уверите се, че сте си “подредили къщичката“. Като начало можете да последвате добрите съвети на Джесика Едмънсън от Distilled в нейната публикация A Guide to Optimizing Your Brand's Google+ Page: 3 Top Tips. Съвсем накратко съветите се свеждат до: Попълване на бизнес страницата ви (същото важи и за личния ви профил) с необходимата информация.Избягвайте трупането на линкове, натъпкването с ключови думи. Помнете, че пишете за хората като отделяте внимание и на ботовете дотолкова доколкото им помагате да видят колко сте прекрасни. Интегриране на профилите виСвържете страницата си със сайта си, с Youtube акаунта ви. Сложете си badge или бутон на сайта, който да води към страницата ви в Google +.Пригответе се да използвате максимално предоставяните възможности: кръгове, общности, интерактивни постове, хештагове, хенгаути. След като се възползвате от всички полета на Google+ страницата си, където можете да напишете повече за дейността си и услугите и/или продуктите, които предлагате, е време да се заемете с малко по-трудната част - тази, която иска време и последователност, с една дума със споделяне. Нещо повече от споделяне и изсипване на линкове Лесно е да се подведете и просто да пресподеляте съдържание от Facebook или друга социална мрежа в Google +. Това обаче няма по никакъв начин да донесе полза за профила ви или страницата, която поддържате, защото, както и в другите мрежи, тук (в Google +) става дума за различен медиум - различна среда, в която аудиторията ви е различна, правилата са други и общуването тече по собствени за платформата правила. Колкото повече се влеете в потока на Google +, толкова повече ползи ще извлечете от присъствието си в него. Направете нещо различно, нещо, което ще ангажира вниманието на аудиторията ви и ще я впечатли, нещо, пригодено специално за Google +. Хубав пример (един от многото, които Георги Георгиев дава с публикациите си в мрежата) е този пост, в който се представя полезна и ценна информация за общността в Гугъл плюс и за начина, по който е добре да се комуникира и присъства в мрежата: Една такава публикация не само привлича споделяния и плюсове, но и добавя много стойност за всички членове на платформата. И както самият й автор казва в коментарите под нея: Средата тук е обща за всички. каквато си я направим, такава ще я имаме. ;-) Използвайте запомнящи се изображения Привличащите визаулно постове печелят много лесно вниманието на хората в мрежата. Не подценявайте възможността да публикувате графики, изображения и анимирани файлове, за да привличате повече погледи и ангажираност. Плюс на ползването на изображение при споделяне е това, че в последствие можете да наблюдавате броя преглеждания на поста ви. Възползвайте се максимално от споделянето на визии, защото те винаги получават добра ангажираност. Постарайте се да изберете запомняща се картинка, която да ви отличи в океана от съдържание, който се споделя в Google +. Бъдете изчерпателни и опишете всичко Не е вярно, че хората в Мрежата не четат и не обръщат внимание на дългото съдържание. Когато аудиторията ви се интересува от това, което правите, детайлните публикации ще бъдат от полза за всички. Не си спестявайте споменаванията на брандове и хора, чието внимание искате да привлечете. Задавайте въпроси в публикацията си, използвайте хештагове, насърчавайте четящите да се включат в разговора. Тук все още нямаме перфектен пример, макар и няколко компании да се доближават много близко до целта. И това е чудесно, най-добрите все още ги няма, това можете да бъдете вие :) Споделяне на тематични кръгове Функцията за споделени кръгове в Google Plus е много добра възможност да помогнете на аудиторията си да намери хора, с които да общува в мрежата. Повечето от тези споделени кръгове не са обобено добре подбрани, затова ще бъдете от полза за последователите ви, ако им подберете хора, които да включите в един такъв кръг и да предложите за добавяне. Използвайте контактите, които сте изградили, за да ги споделите и по този начин да затвърдите авторитета си в дадена ниша. Решавайте проблеми на аудиторията си Когато чрез публикация помогнете на хората, които ви следват, със сигурност ще си спечелите повече верни поддръжници. Отделете определено време, в което преглеждате постовете в Google + и избирате полезно и информативно съдържание за нишата ви. Това могат да бъдат добри ръководства, инструменти, интересни нововъведения. Откриването на проблем, който да решите за или вместо аудиторията си означава и че трябва да следите от какво се интересуват последователите ви. Можете също и да се включвате в дискусии под чужди публикации, за да помагате или да давате мнение. Същото важи и за общностите - били те тясно специализирани затворени кръгове или отворени общности, чиито членове си помагат в първите стъпки с нещо. Вграждайте Google + постовете си в съдържанието на сайта си От миналага година Google + позволява вграждането на постове от мрежата в публикации. Повече за функцията можете да прочетете в помощната секция на Google - Вградени публикации от Google+ Използването на функцията може да деде по-голяма публичност на публикациите ви и да увеличи ангажираността към тях от страна на потребителите. Можете да интегрирате както свои постове, така и чужди. Това ще направи статията ви по-динамична (редактираните постове се обновяват и на мястото, където са били вградени), а публикацията ви по-видима. Ако сте се запалили или просто искате да попаднете в примера за “Български бранд с най-добър Google + пост“, вижте всички публикации на СЕОМ за Google + ангажираността и използването и смело наплюс. Изброените похвати и възможности не изискват чак толкова голям ресурс, а по-скоро умна употреба на социалната мрежа и последователност. Към това, един от аргументите, с който започнахме “В Гугъл няма хора“ е всъщност и най-големият плюс на Гугъл плюс. Както с всички други неща, хората, които първи населят едно място, са и тези, които по естествен начин, започват да задават правилата му и да изграждат култура на съществуване в него, постепенно превръщайки се в авторитетна и доверена част от средата.
Ефективно присъствие в Google +

Ефективно присъствие в Google +

0 103
/КРОСС/ Google+ е платформа, на която доста брандове, не само в България, все още не обръщат достатъчно внимание. Дежурните аргументи за неподдържането или липсата на Google + страница е “Няма ресурс“ или “В Гугъл няма хора“. Един от фактите, който прави ефективното присъствие в Google + добра инвестиция от време и ресурси е представен много точно в книгата “Age of Context“ (линк към Amazon) на Robert Scoble и Shel Israel: Гугъл не се стреми да стане пряк конкурент на Facebook като социална мрежа, а вместо това планира да бъде социалната мрежа интегрирана възможно най-тясно с увеличаващия се пакет от контекстни продукти на Google. За онези (лични) брандове, които държат на профила си и използват социалната мрежа на Гугъл съмненията дали да се присъединят към мрежата отдавна не са валидни, но това не прави предизвикателствата пред тях по-малко. Напротив, ангажирането на аудитория в Google + има своите особености и дори неписани, но проверени (плюснати :]) правила, които определят успеха на едно такова смело начинание, посочва Seom.bg. Преди ангажирането на последователите обаче, е добре да се уверите се, че сте си “подредили къщичката“. Като начало можете да последвате добрите съвети на Джесика Едмънсън от Distilled в нейната публикация A Guide to Optimizing Your Brand's Google+ Page: 3 Top Tips. Съвсем накратко съветите се свеждат до: Попълване на бизнес страницата ви (същото важи и за личния ви профил) с необходимата информация.Избягвайте трупането на линкове, натъпкването с ключови думи. Помнете, че пишете за хората като отделяте внимание и на ботовете дотолкова доколкото им помагате да видят колко сте прекрасни. Интегриране на профилите виСвържете страницата си със сайта си, с Youtube акаунта ви. Сложете си badge или бутон на сайта, който да води към страницата ви в Google +.Пригответе се да използвате максимално предоставяните възможности: кръгове, общности, интерактивни постове, хештагове, хенгаути. След като се възползвате от всички полета на Google+ страницата си, където можете да напишете повече за дейността си и услугите и/или продуктите, които предлагате, е време да се заемете с малко по-трудната част - тази, която иска време и последователност, с една дума със споделяне. Нещо повече от споделяне и изсипване на линкове Лесно е да се подведете и просто да пресподеляте съдържание от Facebook или друга социална мрежа в Google +. Това обаче няма по никакъв начин да донесе полза за профила ви или страницата, която поддържате, защото, както и в другите мрежи, тук (в Google +) става дума за различен медиум - различна среда, в която аудиторията ви е различна, правилата са други и общуването тече по собствени за платформата правила. Колкото повече се влеете в потока на Google +, толкова повече ползи ще извлечете от присъствието си в него. Направете нещо различно, нещо, което ще ангажира вниманието на аудиторията ви и ще я впечатли, нещо, пригодено специално за Google +. Хубав пример (един от многото, които Георги Георгиев дава с публикациите си в мрежата) е този пост, в който се представя полезна и ценна информация за общността в Гугъл плюс и за начина, по който е добре да се комуникира и присъства в мрежата: Една такава публикация не само привлича споделяния и плюсове, но и добавя много стойност за всички членове на платформата. И както самият й автор казва в коментарите под нея: Средата тук е обща за всички. каквато си я направим, такава ще я имаме. ;-) Използвайте запомнящи се изображения Привличащите визаулно постове печелят много лесно вниманието на хората в мрежата. Не подценявайте възможността да публикувате графики, изображения и анимирани файлове, за да привличате повече погледи и ангажираност. Плюс на ползването на изображение при споделяне е това, че в последствие можете да наблюдавате броя преглеждания на поста ви. Възползвайте се максимално от споделянето на визии, защото те винаги получават добра ангажираност. Постарайте се да изберете запомняща се картинка, която да ви отличи в океана от съдържание, който се споделя в Google +. Бъдете изчерпателни и опишете всичко Не е вярно, че хората в Мрежата не четат и не обръщат внимание на дългото съдържание. Когато аудиторията ви се интересува от това, което правите, детайлните публикации ще бъдат от полза за всички. Не си спестявайте споменаванията на брандове и хора, чието внимание искате да привлечете. Задавайте въпроси в публикацията си, използвайте хештагове, насърчавайте четящите да се включат в разговора. Тук все още нямаме перфектен пример, макар и няколко компании да се доближават много близко до целта. И това е чудесно, най-добрите все още ги няма, това можете да бъдете вие :) Споделяне на тематични кръгове Функцията за споделени кръгове в Google Plus е много добра възможност да помогнете на аудиторията си да намери хора, с които да общува в мрежата. Повечето от тези споделени кръгове не са обобено добре подбрани, затова ще бъдете от полза за последователите ви, ако им подберете хора, които да включите в един такъв кръг и да предложите за добавяне. Използвайте контактите, които сте изградили, за да ги споделите и по този начин да затвърдите авторитета си в дадена ниша. Решавайте проблеми на аудиторията си Когато чрез публикация помогнете на хората, които ви следват, със сигурност ще си спечелите повече верни поддръжници. Отделете определено време, в което преглеждате постовете в Google + и избирате полезно и информативно съдържание за нишата ви. Това могат да бъдат добри ръководства, инструменти, интересни нововъведения. Откриването на проблем, който да решите за или вместо аудиторията си означава и че трябва да следите от какво се интересуват последователите ви. Можете също и да се включвате в дискусии под чужди публикации, за да помагате или да давате мнение. Същото важи и за общностите - били те тясно специализирани затворени кръгове или отворени общности, чиито членове си помагат в първите стъпки с нещо. Вграждайте Google + постовете си в съдържанието на сайта си От миналага година Google + позволява вграждането на постове от мрежата в публикации. Повече за функцията можете да прочетете в помощната секция на Google - Вградени публикации от Google+ Използването на функцията може да деде по-голяма публичност на публикациите ви и да увеличи ангажираността към тях от страна на потребителите. Можете да интегрирате както свои постове, така и чужди. Това ще направи статията ви по-динамична (редактираните постове се обновяват и на мястото, където са били вградени), а публикацията ви по-видима. Ако сте се запалили или просто искате да попаднете в примера за “Български бранд с най-добър Google + пост“, вижте всички публикации на СЕОМ за Google + ангажираността и използването и смело наплюс. Изброените похвати и възможности не изискват чак толкова голям ресурс, а по-скоро умна употреба на социалната мрежа и последователност. Към това, един от аргументите, с който започнахме “В Гугъл няма хора“ е всъщност и най-големият плюс на Гугъл плюс. Както с всички други неща, хората, които първи населят едно място, са и тези, които по естествен начин, започват да задават правилата му и да изграждат култура на съществуване в него, постепенно превръщайки се в авторитетна и доверена част от средата.