Фейсбук разпространява „емоционални зарази“ | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Фейсбук разпространява „емоционални зарази“

Фейсбук разпространява „емоционални зарази“

0 59
/КРОСС/Социалните мрежи са способни да разпространяват «емоционална зараза“. Това е изводът от тайния експеримент, проведен от учени от университетите в Корнел и Сан Франциско. Експериментът се състои в това в продължение на една седмица да бъде манипулиран нюзфийда на 689 000 потребители на фейсбук без тяхно знание. На половината от изследваните се поднася преимуществено положителна информация, а на другата половина - преобладаващо негативна. След това на изследване са подложени статусите и публикациите на въпросните опитни зайчета, за да се установи дали черната или розовата окраска на получаваните от тях новини е повлияла на собствените им настроения. Изводът на американските учени е, че «емоционалните състояния се предават като зараза и могат да променят настрението на потребителите, без те да си дават сметка за причината“. Експериментът повдига етични въпроси. Най-малкото поради това, че е проведен без знанието на манипулираните потребители. На второ място той разкрива широките възможности на социалните мрежи в определянето на личното, а защо не и на общественото настроение. Експериментът е бил проведен в периода 11-18 януари 2012г., а резултатите от изследването са публикувани в броя от 17 юни 2014г. на американското научно списание PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences). Източник: Solidbul.eu
Фейсбук разпространява „емоционални зарази“

Фейсбук разпространява „емоционални зарази“

0 59
/КРОСС/Социалните мрежи са способни да разпространяват «емоционална зараза“. Това е изводът от тайния експеримент, проведен от учени от университетите в Корнел и Сан Франциско. Експериментът се състои в това в продължение на една седмица да бъде манипулиран нюзфийда на 689 000 потребители на фейсбук без тяхно знание. На половината от изследваните се поднася преимуществено положителна информация, а на другата половина - преобладаващо негативна. След това на изследване са подложени статусите и публикациите на въпросните опитни зайчета, за да се установи дали черната или розовата окраска на получаваните от тях новини е повлияла на собствените им настроения. Изводът на американските учени е, че «емоционалните състояния се предават като зараза и могат да променят настрението на потребителите, без те да си дават сметка за причината“. Експериментът повдига етични въпроси. Най-малкото поради това, че е проведен без знанието на манипулираните потребители. На второ място той разкрива широките възможности на социалните мрежи в определянето на личното, а защо не и на общественото настроение. Експериментът е бил проведен в периода 11-18 януари 2012г., а резултатите от изследването са публикувани в броя от 17 юни 2014г. на американското научно списание PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences). Източник: Solidbul.eu