Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?

Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?

0 137
/КРОСС/ Внедряването на изкуствен интелект в системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) ще се отрази позитивно на бизнеса. Очаква се технологията да създаде над 823 хиляди работни места и да увеличи приходите на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., според съвместно изследване на IDC и доставчика на облачни CRM решения Salesforce.com, което обхваща водещи икономики като САЩ, Германия, Великобритания, Япония, Канада и Австралия. Изкуственият интелект (AI) може да реши едновременно няколко задачи, свързани със CRM системите - да ускори цикъла на продажбите (от търсенето на потенциални пазари и потребители до сключване на сделка), подобряване на маркетинговите кампании и познаваемостта на бранда. AI може да повиши приходите чрез по-ефективен продуктов маркетинг, да намали разходите за поддръжка на кол центрове при ръст на обработените заявки, за подбор на персонал и търсене на партньори, да оптимизира ценообразуването и логистиката и да съкрати загубите от измами. Прогнозата сочи, че интеграцията на технологии за изкуствен интелект ще увеличи сумарните приходи на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., от които $356 млрд. ще дойдат от намаляване на разходите и повишаване на производителността вследствие на автоматизацията на работния процес. Най-силно въздействие AI ще окаже на компаниите в САЩ, където се очаква технологията да повиши приходите им общо с $596 млрд. към 2021 г. Следват Япония с $91 млрд., Германия с $62 млрд. и Великобритания с $55 млрд. В частност, клиентите на Salesforce - най-големия играч на пазара за CRM системи с дял около 19,7% - ще увеличат приходите си с $293 млрд. и ще създадат 155 хиляди нови работни места, благодарение на изкуствения интелект. Същевременно, към края на 2020 г. разходите на световния бизнес по внедряване на когнитивни системи и изкуствен интелект, вкл. хардуер, софтуер и услуги, ще нараснат до $46,3 млрд. За сравнение, тези разходи възлизат на около $7,9 млрд. в момента. На фона на негативните оценки на някои експерти, IDC прогнозира, че AI ще способства за отварянето на 823,7 хиляди нови работни места и на нови длъжности. Част от персонала наистина ще бъде съкратен, но в същото време разширяването на компетенциите ще разкрие нови кариерни перспективи. IDC вярва, че 2018-та ще стане ключова година за внедряване на изкуствения интелект - почти половината анкетирани (41%) компании възнамеряват да адаптират AI за своите нужди в близките две години. Като най-популярни технологии се очертават поддържащите системи (бази данни, моделиране на бизнес процеси, стандартизация и обработка на информация) - 38%, подготовката на данни и усъвършенстваните инструменти на база изкуствен интелект - 35%, системният анализ на социални мрежи и анализът на тоналността на текста - 33%. Като най-перспективни сфери на приложение на изкуствения интелект се посочват обслужването на клиенти - 43%, поддръжката (логистика, система за таксуване) - 41% - и управлението на връзките с партньори - 41%. Като цяло, резултатите от изследването сочат, че изкуственият интелект е способен да окаже сериозно икономическо влияние. По-рано тази година американският милиардер Марк Кюбан заяви, че първите в света трилионери ще станат онези, които овладеят технологиите за изкуствен интелект и ги приложат по начини, за които не сме си и помисляли. Източник: TechNews
Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?

Изкуствен интелект ще тласне бизнеса напред?

0 137
/КРОСС/ Внедряването на изкуствен интелект в системите за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) ще се отрази позитивно на бизнеса. Очаква се технологията да създаде над 823 хиляди работни места и да увеличи приходите на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., според съвместно изследване на IDC и доставчика на облачни CRM решения Salesforce.com, което обхваща водещи икономики като САЩ, Германия, Великобритания, Япония, Канада и Австралия. Изкуственият интелект (AI) може да реши едновременно няколко задачи, свързани със CRM системите - да ускори цикъла на продажбите (от търсенето на потенциални пазари и потребители до сключване на сделка), подобряване на маркетинговите кампании и познаваемостта на бранда. AI може да повиши приходите чрез по-ефективен продуктов маркетинг, да намали разходите за поддръжка на кол центрове при ръст на обработените заявки, за подбор на персонал и търсене на партньори, да оптимизира ценообразуването и логистиката и да съкрати загубите от измами. Прогнозата сочи, че интеграцията на технологии за изкуствен интелект ще увеличи сумарните приходи на бизнеса с $1,1 трлн. към 2021 г., от които $356 млрд. ще дойдат от намаляване на разходите и повишаване на производителността вследствие на автоматизацията на работния процес. Най-силно въздействие AI ще окаже на компаниите в САЩ, където се очаква технологията да повиши приходите им общо с $596 млрд. към 2021 г. Следват Япония с $91 млрд., Германия с $62 млрд. и Великобритания с $55 млрд. В частност, клиентите на Salesforce - най-големия играч на пазара за CRM системи с дял около 19,7% - ще увеличат приходите си с $293 млрд. и ще създадат 155 хиляди нови работни места, благодарение на изкуствения интелект. Същевременно, към края на 2020 г. разходите на световния бизнес по внедряване на когнитивни системи и изкуствен интелект, вкл. хардуер, софтуер и услуги, ще нараснат до $46,3 млрд. За сравнение, тези разходи възлизат на около $7,9 млрд. в момента. На фона на негативните оценки на някои експерти, IDC прогнозира, че AI ще способства за отварянето на 823,7 хиляди нови работни места и на нови длъжности. Част от персонала наистина ще бъде съкратен, но в същото време разширяването на компетенциите ще разкрие нови кариерни перспективи. IDC вярва, че 2018-та ще стане ключова година за внедряване на изкуствения интелект - почти половината анкетирани (41%) компании възнамеряват да адаптират AI за своите нужди в близките две години. Като най-популярни технологии се очертават поддържащите системи (бази данни, моделиране на бизнес процеси, стандартизация и обработка на информация) - 38%, подготовката на данни и усъвършенстваните инструменти на база изкуствен интелект - 35%, системният анализ на социални мрежи и анализът на тоналността на текста - 33%. Като най-перспективни сфери на приложение на изкуствения интелект се посочват обслужването на клиенти - 43%, поддръжката (логистика, система за таксуване) - 41% - и управлението на връзките с партньори - 41%. Като цяло, резултатите от изследването сочат, че изкуственият интелект е способен да окаже сериозно икономическо влияние. По-рано тази година американският милиардер Марк Кюбан заяви, че първите в света трилионери ще станат онези, които овладеят технологиите за изкуствен интелект и ги приложат по начини, за които не сме си и помисляли. Източник: TechNews