Коментари - 10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки) | it.dir.bg
назад

10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки)

Днес Пекин има над 50 бройки от "невидимия" изтребител

Обратно в новината
| Редактор : Стоян Гогов

Коментари - 10 години от първия полет на китайския стелт J-20 (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

За съвременните радарни системи на ПВО, няма такова нещо, като "невидим" самолет, така че настоящата СТЕЛТ технологията се обезсмисля... Докато не се измисли нещо концептуално ново, което наистина да предоставя възможност за невидимост на летателния апарат по отношение на радарите.

Золтан Дани е полковник от бившите югославски противовъздушни сили, който на 27 март 1999 година в разгара на бомбардировките срещу бивша Югославия по време на Косовската война сваля над сремското село Буджановци „невидим“ американски Lockheed F-117 (стелт). Золтан Дани е етнически унгарец, а по професия хлебар. Свалянето е извършено със С-125 Нева / Печора, съветски зенитно-ракетен комплекс със среден обсег, разработен от бюро Алмаз-Антей. С-125 е използвана и във войните в Близкия изток от страна на Сирия (сваля 43 израелски самолета през 1973) и Египет (сваля 9 и поврежда 3 израелски самолета през 1970).

Толкова за прехваления самолет и мощта на старото руско оръжие.

Що се впечатлявате толкова от комбинацията от букви СТЕЛТ. Хит беше в началото и само ако се водят бойни действия в страни които си нямат нищо - нито свестни радари, нито спътници, нито самолети, нито ПВО. В случая е важно, че китайците имат сносен самолет и могат да произвеждат много бройки, което и ще направят! Доста по-интересно е вирусчето, субстанциите по нова технология наречени "ваксини" и многообразието от всякакви дронове, за всякакви цели. Хайде, започвайте да се препирате, че изоставате в бройката коментари! И кажете нашия F 16 Blok70 къде е сред самолетите!

Ма нека първо го произведат бе бай Иване...

Нека да уточним кой кога какво е направил. Американците създават Ф-117, първия истински СТЕЛТ още в края на 80-те години на 20-ти век. Идеята е изключително революционна. И най-странното е че те достигат до идеята почти случайно. Когато откриват че техния разузнавателен SR-71Blackbird ( проектиран още в края на 50-те години) има доста по-малка ефективна отразяваща повърхност (ЕОП), от това, което трябва да има. Така те достигат до извода че формата на самолета има огромно значение. Идеята на СТЕЛТ епроста - даже и самолета да няма превъзходни аеродинамични качества за въздушен бой от близка дистанция, това няма особено значение - той ще унищожи противника още предио онзи да го е забелязал. Тоест няма да има въздушен бой в познатите ни параметри. Ф-117 не е особено успешен. Но е страхотна изследователска лаборатория. И... се появява Ф-22. Стаховит звяр. Хем не се вижда, хем е ужасяващ самолет за въздушен бой. И най-важното, той е на въоръжение от 2003 г. Тихо, без някакви фанфари. Да не забравяме и В-2, стратегическия СТЕЛТ-бомбардировач. И последно - Ф-35 в трите си варианта ( на практика това са 3 различни самолета, на една обща платформа). на въоръжение от няколко години. Тоест, това със СТЕЛТ-а американците го имат от 30 години. А ние празнуваме 10 годишнината на китайския СТЕЛТ ( койтосе опитва да копира Ф-35. Доклко успешно - отделен въпрос). И вече омръзналия ни Су-57. Който всъщност не е никаъв СТЕЛТ ( защото има около 30 пъти по-голяма ЕОП от съуизмеримия му Ф-22). И има произведени 10-ина бройки ( за 6 знаем със сигурност). Така че хайде да не преувеличаваме...

Тва все едно фатмак ти го е разказвал в ШЗО :) :) :)

Se taia

Кое от казаното от него не е вярно? Или като нямаш аргументи просто си правиш проветряване на устата?

Хамериканците от 80-те имат СТЕЛТ, а руснаците от 70-те радари. Хамериканците похарчиха милиарди за противоракетен щит, руснаците им го начукаха с ракети, които не се движат по балистичната крива. Браво на хамериканците!

Още през 60-те един руски учен установява че геометрията има значение за невидимоста на самолета, прави някакви чертежи на самолет. Американците не са установили случайно слабата видимост, а се докопали до чертежите на Руския учен, и от идва идеята за създаването на Ф-117. По-късно през 70-те и Руснаците започват да разработват СТЕЛТ технологията като се появява Миг-1.44.

Произведени бройки 2 Първи полет 29 февруари 2000 г. Състояние проектът е закрит ТОЛКОВА ЗА МИГ-1.44 , КАКВИ 70-ТЕ ГОДИНИ , КАКВИ ПЕТ ЛЕВА

Имаме летящи ждамии с комонатвти с бели кепета.

_stankow

Добре де, статията като е за J-20, защо на водещата снимка, под заглавието е поставен пингвинът F-35 ??? Който е писал, не ги ли различава ?

Se taia

За редактора не знам, ама щом и ти не ги различаваш, значи добре са се справили с копирането китайчетата... Един и същ самолет е на всички снимки...

_stankow

:) Но китайците са копирали от Миг, не от Ф-35. Да, кабината доста си прилича.

Se taia

М да, щом казваш. Явно миг доста прилича на F-35, щом и ти ги бъркаш...

Ама станаха ли 10 години? Как лети времето....

Бе то лошо няма, ама китайчетата забравят да споменат че цялата конструкция и двигателите са на база на руски разработки. Първо целия планер р копирна руския стелт прототип МиГ -1.44 а двигателите които в момента уж са китайски са просто преработени копия на използваните преди това руски двигатели. Китайчетата ги бива да копират ама въпроса и В качеството на копирането което винаги им е куцало, защото И до ден днешен дори новите им уж китайски двигатели имат значително по-малък, демек в пъти дори десетки пъти по-малък ресурса отколкото руските двигатели които копират. Та те навремето и копираха су-27 само дето се оказа че китайското копие не е особено качествено и се наложи отново да купуват руски двигатели, и руски самолети. А що се отнася до стелт покритията и материалите на корпуса тях китайските хакерчета ги откраднаха от краварите. За тия които не знаят да ги светне че дори най-новия китайски ударен хеликоптер z10 който китайците уж бяха създали сами, всъщност се оказа създаден в конструкторското бюро на камов и това съвсем официално си го заявиха от Камов преди десетина години....факти.

Se taia

Кат стана въпрос за двигатели, къде са руските за ПАК-ФА/СУ-57 (или там както са го прекръстили, вече не знам)? Нали уж руски двигатели копирани, пък рашките нямат за техния самолет готови и ползват тези на су35, които не са за 5то поколение изтребител?

Абе защо все така става че уж руснаците са измислили всичко, а то се появява 10-15 години след като го произведат американците. Дане би пък случайно да копират американски прототипи?

Демек са го откраднали и са го направили в пъти по добър. Много вероятно те руснаците сами се шегуват с себеси че нещо което се развива с ключ под номер 10 си е нанотехнилогия. Факт. Та кой викаш е стелт самолета дето наподобява този китайски ама е руски че и е стелт?!

Гогов, сега вече е 100% ясно, че не те еб.т само от Хуямивей, а направо от жълтото посолство, ма то е едно и също, де. Щом си се разписал за тоя летящ провал, хахаха! единственото по-скапано нещо от Хуямиразвей, е може би точно тоя самальот, дето го изкопираха от Ф-22 и Ф-35, ама на руска база, с руски двигатели. И накрая се получи...хубава работа, ама китайско, хахахаха!

Уй ма соросоидна околовръстна мастийо???След приключенията у Холандия на паркинга за тирове само уйове са ти у болната куха крива башибозушка шиптърска главица.

Ти е виновен че у Холандия на паркинга за тирове те пориха като сороспийска скумрия.....

В момента най-проблематично за военната авиация е, че трябва хем да имаш самолети за патрулиране, хем и за война и военни операции. Стелтовете са изключително скъпи не само за производство, а и за екплоатация и да се ползват за патрулиране е икономическо самоубийство. Отделно някои от тях (F35) не стават за екскортиране, защото скоростта им е много ниска и просто не могат да настигнат и следват целите, заради които са вдигнати (примерно Tu 160). И така се налага хем да имаш самолети 4/4+ хем 5, което си е доста сериозно капиталовложение.

От кога руснаците имат серийно производство от 10 бройки Су-57. T-50-0 - прототип T-50-1 - летящ прототип 1 полет T-50-2 - летящ прототип 2 полета T-50-3 - летящ прототип T-50-4 - летящ прототип T-50-5 - летящ - разбит прототип T-50-6 - разрушен за поправка на T-50-5 T-50-7 - прототип второ ниво за земно тестване T-50-8 - летящ прототип T-50-9 - летящ прототип T-50-10 - летящ прототип последен ..... ъъъъ... ма не T-50-11 - летящ прототип с намерения за серийно производство

T-50-11 се разби преди година

Китай е произвел хибриден стелт самолет,копнали са от амерканските и руските технологи ието го резултата, дори нохауто да е крадено без специалисти-авиоинжинери реализацията на проекта е невъзможен.

едно е да имаш КОНЦЕПЦИЯ и ПЛАНОВЕ, друго е да хвърлиш млрд долари за разработките им от стотици екипи по отделните части.

Каквото и да си говорим Кирайците са следващата икономическа и военна сила!

Су-57 е толкова невидим, че не може да мине военната приемка и армията на РФ да може да го поръчва и използва. По-евтино ще е да си купят китайския. Тъкмо ще научат езика. Добре е да побързат, защото американците стягат шесто поколение.

Поемай Роши Пишкарьов колко СУ-57 бяха паркирали на паркинга за тирове у Холандско, лъсна ли им ракетите????

Няма майтап разликата между Русия и Китай технологично е смазваща. Добре че са ядрените оръжия иначе лошо.Китай е много по добрия СССР

Естествено че разликата е подаваща. Та технологично Русия е значително по-напред от Китай , единственото предимство на Китай че разполага с огромно количество хора и че краварника и западна Европа изнесоха цялото си производство там заради евтината работна ръка . Е иначе всичко което създават китайците е или копие на руските машини или е закупено от руснаците или каквото са откраднали от американците... от време на време на базата на чуждите разработки успяват да създаде нещо свое.... просто факти

Se taia

Наакания пак се изходи неподготвен. Русия ОТДАВНА е след Китай във ВСЯКО отношение (е може би има конкуренция в свободата на словото, но това е съвсем друга тема).