500 години по-късно: Дизайн на Леонардо да Винчи бе реализиран от учени

Гениалният художник е автор на множество изобретения изпреварили времето си

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.
Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

могу вдъхновяващо....

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Авторът на статията, че и редакторът й да седнат да научат правилото за пълния и краткия член, че е срамота и излагация!!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ние имаме същата арка на село на барата

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

гледам някакви ненужни бълвочи по-долу, та реших че ви трябва мнението на архитект. всъщност може би било по-правилно да търсим мнението на историк, но мисля и аз ви стигам. римляните са първите всепризнатите майстори на каменната арка! скицата на ДаВинчи е просто вариация на това което римляните са правили милиони пъти в цялата си империя, включително и в много по-сложни конфигурации. всъщност арката далеч не е новост дори по времето и на римляните, те издигат технологията на небивали до тогава висоти. египтяните правят каменни арки 4-5000 г преди ДаВинчи, макар и техните да са доста груби и масивни. по времето на ДаВинчи (ренесанса) архитектурни/строителни училища/академии/университети е нямало. строителите/архитекти и тн. са били самоуки - опит, наблюдение и ако попадне някоя книжка от някъде. било е прието който има някъкви такива наклонности просто да иде до Рим (тогава в руини) и няколко години да изследва, скицира, прерисува, фантазира на тема останките от древния град. Един вид да се учи от тези забравени към онзи момент методи на строене. В това отношение ДаВинчи с нищо не е по-различен от съвременниците си и той е изследвал, скицирал, фантазирал на тема римски останки. Дизайна е интересен, но с нищо не е уникален дори в контекста на строителството от онова време. Как мислиш са се строели каменни мостове тогава? Ще ти подскажа - Пак са били арки! Единственото специално/уникално нещо в този мост е подписа на ДаВинчи под скицата! Имай предвид че ДаВинчи има в скиците си множество различни идеи за мостове, включително една много по-интересна идея от тази за самоносещ се дървен мост (потърси в интернет ще я намериш), но в живота си не е построил дори 1 мост!

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Писах го в коментара си по-долу, но ще го препиша и тук - уникалното в конструкцията на Давинчи не е 200-метровата основна арка, а дъгите в контрафорсите на двата бряга.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

ама наистина ли това е уникалното? аркада (серия от арки) в контрафорсовете имаш буквално в почти всеки римски акведукт, много от които са използвани и за мостове. пак подчертавам Давинчи не е построил един мост през живота си. Той е човек който всъщност си няма идея как се строят арки с такива размери, защото ако знаеше арката му въобще нямаше да изглежда така. С технологиите от онова време (а чесно казано и сегашните) изпълнението на този мост е неимоверно трудно. Не всичко което Давинчи е надраскал е шедьовър! Не си мисли че щом Давинчи се е подписал отдолу това задължително е нещо уникално, невиждано милион години изпреварило времето си ... Аз като гледам тези скици виждам единствено интересен, макар и непрактичен и неприложим дизайн. Не виждам нищо кой знае колко напредничаво за периода.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

А, нищо ново под слънцето. Подобни арки, но в по-малък размер съм виждал в Сеговя на акведукта. И са монтирани без хоросан между тях.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Както винаги по форумите на дира има големи специалисти и разбирачи. Виждал бил подобни арки в Сеговя. Ама кога си ги виждал бе, байно, преди времето на Да Винчи или сега? И кога са строени? И откъде разбра, че са със същата конструкция като не си нито строител, нито архитект?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Тракийските могили от преди 4 в.пр.н.е.(преди траките да открият червената тухла) градежите са тип ЦИКЛОПСКИ. Уникални архитектурни решения от мегалитни по размер каменни елементи до десетки тонове, без спойващо вещество. Особенно "гробницата" ....Храма в който Севт Трети извършва Посвещението - купулна окръжна структура с отвор на върхът. До днес не е паднал 1 камък. Между другото, Леонардо е бил Орфист....но явно не-само в мистическата част.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Значи, били "подобни"?!? Ами именно че са само "подобни", защото включват елемента "арка с ключов камък". На практика всички арки от дялан камък, от окоо 3200 години насам (прочети си за моста Аркадико в Гърция), се базират на конструкция, ИЗИСКВАЩА ключов камък в ОСНОВНАТА ВЕРТИКАЛНА дъга. Съществено различното в идеята на Леонардо са двете почти ХОРИЗОНТАЛНИ арки, в двата края на моста, работещи като контрафорси. Такова нещо е правено досега само в основите на църквата "Света София" в Константинопол, за допълнително укрепване на външните стени. В общи линии - аман от пишман-експерти - "щом е подобно, значи е същото" :-(

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

То това добре ще стои, но как ще го построят без допълнителни прикрепвания! Докато не стане от край до край, няма какво да го държи. В конструирането не е важно да кажеш, че крайният резултат ще работи, но трябва да може и да се сглоби. А на такъв мост това е проблем.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Строи се с кръжило, а ключовия камък по средата заклинва елементите и не им дава да паднат. И още: колкото по голям е товарът, толкова по добре работи моста. За това е хубаво да бъде натоварен с допълнителни тежести, като настилката и пълнеж под нея, особено в средата. За справка - моста на Колю Фичето при Бяла.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

На долният човек е отговорил правилно. Тук става дума за цитат: "Мостът щял да има дължина от над 200 метра." А за да се прави такъв, трябва множество закрепвания. Трябва да правят първо държаща конструкция. Все едно да изградят първо временен дървен мост с множество колони и върху него да направят този. Иначе с 3 трапецовидни "кубчета" и аз ще го постигна.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Явно не си виждал старинните мостове в Родопите като Дяволския мост, Кемеровия мост и др., нито моста на Колю Фичето в Бяла, които са строени на същия принцип със заклинващи елементи в средата на свода. Ама нали форумите на дира са пълни със специалисти по всичко - дигитални разбирачи и чукчи - писатели, все бързате да се изкажете неподготвени. Много е важно да ръсите спам под всяка статия.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

В Родопите е пълно с 200 метрови мостове с една арка :)

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

@Бай Хой - Ами, пиши на "Рекордите на Гинес", да дойдат и да си оправят регистрите, щото за момента като най-дълъга единична дъга на каменен мост е регистрирана тази на моста Солкан в Словения, с някакви си жалки 85 метра. Или може би си пляснал една нула вповече "за красота", към дъгата на Дяволския мост на Арда, която е тъкмо 20 метра и с това е най-дългата единична каменна арка у нас?!?

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Мостът Солкан е строен 1906г., но е бил взривен и препостроен 1927г. Той е от предният век. Арката му е висока почти половин кръг, докато тук почти липсва. Не е въпросът, дали може, а колко сложно е да се построи. Как ще крепят нещата по време на строежа. Не знам и дали издържа на заметресения. Особено сигурно отдолу-нагоре, а не само странично. Тъй като е сравнително съвременен (от предният век), не знам дали съдържа дори бетон и стоманена арматура в него. Продължава и нататък, а това изравнява тежестта от противополжната посока на основите. За да строиш такъв мост даден на снимката над 200метра, ти трябва или друг мост, върху който да се построи и после махне другият примерно дървен. Или изравняване на тежестите, като строиш и в обратна посока и нагоре. Или/и закрепвания отгоре на които да виси. С някакви закрепени стойки. Плуващ едва ли ще стане. Опънати отстрани метални въжета. Някакво решение. Но за времето си, мостът на Да Винчи е почти невъзможен. То и сега да го предлага, най-практичното е, да го отхвърлят.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Гогов, пълен член не се туря на всяка дума... А, че Леонардо не е от тази планета е ясно.

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Неграмотността на Гогов не е от тази планета

Отказ

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.

Има пирамидална структура, което обуславя голямата устойчивост на конструкцията. Пътното платно би могло да остане по осевата линия, а четирите опори да бъдат облекчени. Това, като на пръв поглед. Основното в случая е пирамидата.

Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:

  • не си измислят и пишат прякори всеки път;
  • не въвеждат досадните символи от картинката за сигурност.