Viber като супер приложение | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Viber като супер приложение 3
снимка: Viber България

Viber като супер приложение

Viber се превръща в супер приложение, което предлага на потребителите много повече от само средство за комуникация и общуване

0 4654

Даниела Иванова - директор развитие за Европа в Rakuten Viber, споделя за това как Viber се превръща в супер приложение, което предлага на потребителите много повече от само средство за комуникация и общуване. Голяма стъпка към осъществяването на тази цел е представянето на канали, като така Viber се превръща и в платформа за съдържание, където потребителите намират всичко, от което имат нужда в дигиталния свят.

1. Viber като супер приложение започва да звучи все повече като ,,Мисията Възможна". В кои функции на платформата инвестирате най-много време и усилия в момента?

В основата си Viber винаги ще бъде, на първо място, приложение за свободна комуникация и общуване между хората, независимо къде се намират. Стремим се да правим тази връзка максимално ефективна, пълноценна и сигурна. Но Viber е много повече от това. С всички наши продукти и функционалности целим да улесним хората във всяка сфера на тяхното дигитално съществуване - от поръчка на храна, през достъп до качествено съдържание, до плащане на сметки за консумативи. Съвсем наскоро представихме най-новата функция - канали, които имат за цел да направят преживяването на потребителите в приложението още по-добро чрез разнообразие от съдържание, отговарящо на техните интереси. Самото намиране и присъединяване към канал във Viber е много лесно и интуитивно:

1. Въведете в лентата за търсене, най-горе на основния чат екран, ключова дума за съдържанието, което искате да намерите;

2. Ще ви се яви списък с разнообразни канали, към които можете да се присъедините в зависимост от интересите ви.

снимка: Viber България

2. Новото поколение потребители, смело може да се каже, живее в множество различни дигитални платформи, където търси главно комуникация, забавление и творческа изява. Кои услуги в екосистемата на Viber (настоящи или бъдещи) биха били от интерес за тях?

Освен да комуникира с други хора, съвременният потребител е любознателен. Има нужда да научава информация бързо, да се чувства осведомен за всичко случващо се по света и у нас във всяка сфера, която го интересува - от световни новини и социална политика, до технологии и забавление. Потребителите стават все по-взискателни към съдържанието, което консумират ежедневно и търсят контрол върху информацията, която стига до тях. Именно за това създадохме каналите. Ако живееш в България и искаш да си осведомен за актуални теми и събития в страната, казани през перспективата на локални създатели на съдържание, каналите са твоят източник. Те разполагат с всички необходими инструменти за обратна връзка и пълноценна комуникация чрез реакции и коментари за дискусии под постовете. В момента сме в началния етап на този продукт, като си партнираме с различни организации, медии, фестивали, НПО-та и известни личности, помагайки им да създават и развиват своите пространства в нашата платформа.

Пример са каналите на Слави от The Clashers, Обичам БГ кино, меметата на Just Pablo, Гласът на България, Emprove, Папи Ханс и много други, с които успяхме да изградим впечатляваща аудитория от много ангажирани последователи в платформата ни. Видимостта на постовете в каналите е изцяло органична, това се оценява еднакво и от потребителите, които искат да взаимодействат с любимите си организации и личности, без да са обект на допълнително таргетиране, и от администраторите, тъй като връзката с аудиторията им във Viber се базира изцяло на лоялността на феновете им, без да е нужно да отделят допълнителен бюджет. През изминалата година пуснахме и филтри, базирани на добавена реалност, които се интегрират лесно и бързо с каналите ни. Създадени да освежат комуникацията между крайните потребители, филтрите се предлагат и за маркетингови стратегии на брандове и агенции.

3. Каналите на Viber са една голяма крачка към превръщането на платформата в супер приложение. Кои теми са най-популярни и кои тепърва искате да развивате?

Целта ни е всеки потребител да успее да намери своето място, следвайки собствените си интереси. Ние даваме платформа за развитие на канали с всякакво богато съдържание, от технологии, спорт, готвене, музика, филми, ваканция до съвети за тийнейджъри. Каналите на Viber са място, където можеш да се разбереш, както информация за последните политически събития в страната, така и къде и как правилно да рециклираш спрямо населеното си място.

снимка: Viber България

4. В днешно време има доста негативни коментари по адрес на медиите и тяхната роля на достоверен и безопасен източник на информация. Как Viber ще успее да наложи ефективен мониторинг на съдържанието, което се публикува в каналите?

В ДНК-то на Viber са усилията, които компанията влага, за да се чувстват потребителите защитени. Затова предлагаме криптиране по подразбиране от край до край за всички лични и групови съобщения и разговори, с което приложението защитава поверителността на информацията в тях. Когато говорим за канали, една от най-важните мисии на Viber е да предпази потребителите си от неуместно или невярно съдържание посредством интелигенти системи за мониторинг на съдържание. В днешно време това се превръща във все по-трудна задача, но от самото си създаване, Viber е експерт в това. Тук е важно да отбележа, че наскоро Viber се присъедини към Европейската директива, целяща да предотврати разпространението на език на омраза, дискриминация и незаконно съдържание онлайн. Тази ключова стъпка затвърди ангажимента на компанията за въвеждане на допълнителни мерки за мониторинг на всякакъв тип неуместен език. Това не само ще направи платформата по-сигурна за потребителите, но и ще допринесе за едно по-позитивно и продуктивно преживяване в нея.

5. С коя от услугите на Viber се гордеете най-много и как тя е подобрила и улеснила Вашето собствено ежедневие?

Viber е компания, която е силно ангажирана както с развитието на технологиите в глобален план, така и със социални каузи. Ние успяваме да помогнем на редица инициативи, които са създали своите платформи в приложението. Благодарение на нашият продукти, те имат възможност да взаимодействат със своите публики в чата на най-използваното приложение за комуникация в страната, да споделят историите и каузите, в които вярват, да създават подписки и анкети, да организират събития и демонстрации. Наред с каналите, чатботът "Силна", например предоставя помощ за жени, страдащи от домашно насилие. Абонатите на чатбота могат да се осведомят за своите права, в случай че пострадат от насилие, какви са конкретните стъпки за подаване на молба за защита и къде да потърсят спешна медицинска помощ на територията на Столична община. Знаете ли, че през foodobox във Viber може да си поръчате останалата храна в заведения и ресторанти за хранене с над 40% отстъпка? Изпишете някое от тези имена в търсачката на приложението и ще се абонирате за техните услуги. Да помагаме на социални каузи или бизнеси да добиват възхитителна гласност и влияние в дигиталния свят, което да пренесат и в живия такъв е наистина вдъхновяващо и ние ще продължим да работим в тази насока, както в глобално, така и на локално ниво.

6. Viber е компания с големи амбиции и дръзки планове. Ще споделите ли една ваша смела бизнес мечта, която се надявате да реализирате през платформата в близкото бъдеще?

Мисията на Viber е да се превърне в супер приложение, поддържайки изключително високо качество на комуникация и услуги с добавена стойност в полза на крайния потребител. Тази амбиция съвсем естествено пасва на тенденцията, особено сред най-младите, да се отдръпват от големите социални мрежи, в които често доминират езикът на омраза и неискрена фасадност. Viber в същото време предоставя сигурно, често съкровено, за потребителя място за общуване - в което той решава и управлява какво да бъде нивото на публичност, видимост и изява на неговите послания и съдържание. Този фин баланс между защитено лично пространство и желана публичност е уникален за Viber и предвиждам, че той ще става все по-нужен и търсен от следващото поколение дигитални потребители.

 

* съдържание на Viber България

 

Viber като супер приложение 3

Viber като супер приложение

Viber се превръща в супер приложение, което предлага на потребителите много повече от само средство за комуникация и общуване

0 4654 снимка: Viber България

Даниела Иванова - директор развитие за Европа в Rakuten Viber, споделя за това как Viber се превръща в супер приложение, което предлага на потребителите много повече от само средство за комуникация и общуване. Голяма стъпка към осъществяването на тази цел е представянето на канали, като така Viber се превръща и в платформа за съдържание, където потребителите намират всичко, от което имат нужда в дигиталния свят.

1. Viber като супер приложение започва да звучи все повече като ,,Мисията Възможна". В кои функции на платформата инвестирате най-много време и усилия в момента?

В основата си Viber винаги ще бъде, на първо място, приложение за свободна комуникация и общуване между хората, независимо къде се намират. Стремим се да правим тази връзка максимално ефективна, пълноценна и сигурна. Но Viber е много повече от това. С всички наши продукти и функционалности целим да улесним хората във всяка сфера на тяхното дигитално съществуване - от поръчка на храна, през достъп до качествено съдържание, до плащане на сметки за консумативи. Съвсем наскоро представихме най-новата функция - канали, които имат за цел да направят преживяването на потребителите в приложението още по-добро чрез разнообразие от съдържание, отговарящо на техните интереси. Самото намиране и присъединяване към канал във Viber е много лесно и интуитивно:

1. Въведете в лентата за търсене, най-горе на основния чат екран, ключова дума за съдържанието, което искате да намерите;

2. Ще ви се яви списък с разнообразни канали, към които можете да се присъедините в зависимост от интересите ви.

снимка: Viber България

2. Новото поколение потребители, смело може да се каже, живее в множество различни дигитални платформи, където търси главно комуникация, забавление и творческа изява. Кои услуги в екосистемата на Viber (настоящи или бъдещи) биха били от интерес за тях?

Освен да комуникира с други хора, съвременният потребител е любознателен. Има нужда да научава информация бързо, да се чувства осведомен за всичко случващо се по света и у нас във всяка сфера, която го интересува - от световни новини и социална политика, до технологии и забавление. Потребителите стават все по-взискателни към съдържанието, което консумират ежедневно и търсят контрол върху информацията, която стига до тях. Именно за това създадохме каналите. Ако живееш в България и искаш да си осведомен за актуални теми и събития в страната, казани през перспективата на локални създатели на съдържание, каналите са твоят източник. Те разполагат с всички необходими инструменти за обратна връзка и пълноценна комуникация чрез реакции и коментари за дискусии под постовете. В момента сме в началния етап на този продукт, като си партнираме с различни организации, медии, фестивали, НПО-та и известни личности, помагайки им да създават и развиват своите пространства в нашата платформа.

Пример са каналите на Слави от The Clashers, Обичам БГ кино, меметата на Just Pablo, Гласът на България, Emprove, Папи Ханс и много други, с които успяхме да изградим впечатляваща аудитория от много ангажирани последователи в платформата ни. Видимостта на постовете в каналите е изцяло органична, това се оценява еднакво и от потребителите, които искат да взаимодействат с любимите си организации и личности, без да са обект на допълнително таргетиране, и от администраторите, тъй като връзката с аудиторията им във Viber се базира изцяло на лоялността на феновете им, без да е нужно да отделят допълнителен бюджет. През изминалата година пуснахме и филтри, базирани на добавена реалност, които се интегрират лесно и бързо с каналите ни. Създадени да освежат комуникацията между крайните потребители, филтрите се предлагат и за маркетингови стратегии на брандове и агенции.

3. Каналите на Viber са една голяма крачка към превръщането на платформата в супер приложение. Кои теми са най-популярни и кои тепърва искате да развивате?

Целта ни е всеки потребител да успее да намери своето място, следвайки собствените си интереси. Ние даваме платформа за развитие на канали с всякакво богато съдържание, от технологии, спорт, готвене, музика, филми, ваканция до съвети за тийнейджъри. Каналите на Viber са място, където можеш да се разбереш, както информация за последните политически събития в страната, така и къде и как правилно да рециклираш спрямо населеното си място.

снимка: Viber България

4. В днешно време има доста негативни коментари по адрес на медиите и тяхната роля на достоверен и безопасен източник на информация. Как Viber ще успее да наложи ефективен мониторинг на съдържанието, което се публикува в каналите?

В ДНК-то на Viber са усилията, които компанията влага, за да се чувстват потребителите защитени. Затова предлагаме криптиране по подразбиране от край до край за всички лични и групови съобщения и разговори, с което приложението защитава поверителността на информацията в тях. Когато говорим за канали, една от най-важните мисии на Viber е да предпази потребителите си от неуместно или невярно съдържание посредством интелигенти системи за мониторинг на съдържание. В днешно време това се превръща във все по-трудна задача, но от самото си създаване, Viber е експерт в това. Тук е важно да отбележа, че наскоро Viber се присъедини към Европейската директива, целяща да предотврати разпространението на език на омраза, дискриминация и незаконно съдържание онлайн. Тази ключова стъпка затвърди ангажимента на компанията за въвеждане на допълнителни мерки за мониторинг на всякакъв тип неуместен език. Това не само ще направи платформата по-сигурна за потребителите, но и ще допринесе за едно по-позитивно и продуктивно преживяване в нея.

5. С коя от услугите на Viber се гордеете най-много и как тя е подобрила и улеснила Вашето собствено ежедневие?

Viber е компания, която е силно ангажирана както с развитието на технологиите в глобален план, така и със социални каузи. Ние успяваме да помогнем на редица инициативи, които са създали своите платформи в приложението. Благодарение на нашият продукти, те имат възможност да взаимодействат със своите публики в чата на най-използваното приложение за комуникация в страната, да споделят историите и каузите, в които вярват, да създават подписки и анкети, да организират събития и демонстрации. Наред с каналите, чатботът "Силна", например предоставя помощ за жени, страдащи от домашно насилие. Абонатите на чатбота могат да се осведомят за своите права, в случай че пострадат от насилие, какви са конкретните стъпки за подаване на молба за защита и къде да потърсят спешна медицинска помощ на територията на Столична община. Знаете ли, че през foodobox във Viber може да си поръчате останалата храна в заведения и ресторанти за хранене с над 40% отстъпка? Изпишете някое от тези имена в търсачката на приложението и ще се абонирате за техните услуги. Да помагаме на социални каузи или бизнеси да добиват възхитителна гласност и влияние в дигиталния свят, което да пренесат и в живия такъв е наистина вдъхновяващо и ние ще продължим да работим в тази насока, както в глобално, така и на локално ниво.

6. Viber е компания с големи амбиции и дръзки планове. Ще споделите ли една ваша смела бизнес мечта, която се надявате да реализирате през платформата в близкото бъдеще?

Мисията на Viber е да се превърне в супер приложение, поддържайки изключително високо качество на комуникация и услуги с добавена стойност в полза на крайния потребител. Тази амбиция съвсем естествено пасва на тенденцията, особено сред най-младите, да се отдръпват от големите социални мрежи, в които често доминират езикът на омраза и неискрена фасадност. Viber в същото време предоставя сигурно, често съкровено, за потребителя място за общуване - в което той решава и управлява какво да бъде нивото на публичност, видимост и изява на неговите послания и съдържание. Този фин баланс между защитено лично пространство и желана публичност е уникален за Viber и предвиждам, че той ще става все по-нужен и търсен от следващото поколение дигитални потребители.

 

* съдържание на Viber България