Ad Age (adage.com) публикува любопитен материал, базиран на вътрешна информация - кои са най-големите купувачи AdWords за месец юни 2010 г. Сайтът предлага "цифров" подход за да запознае читателите си как големите брандове използвате Google и колко плащат за това.

Всеизвестно е, че британската компания Бритиш петролиъм (BP) даде 93 млн. долара за реклама от април до края на юли, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Но прави впечатление, че голяма част от парите са в сфера, където компанията не е усилено рекламирала, става въпрос за купуването на думи в резултатите на търсачката Google.

Е, колко BP е дала за думички - отговорът е около $ 3.6 милиона за юни, според вътрешен документ на Google, попаднал у Advertising Age. Това поставя BP веднага след Top 5 на рекламодателите.

BP е новак в списъка, отбелязва изданието, защото е давала по $57 000 двата месеца преди това. Според документите, най-големият купувачи на AdWords през юни са: AT&T Mobility ($8.08 млн.), Apollo Group ($6.67 млн.), Expedia ($5.9 млн.), Amazon ($5.8 млн.), eBay ($4.2 млн.)

Това са много пари, дори и за BP. При Google принципите за продажба на реклама е да се плаща само когато думите се "въртят" или има клик, но през юни петролната криза беше в разгара си и това е довело до твърде голямо "превъртяване". Ако тенденцията се запази, то интернет търсачката ще се превърне в един от големите рекламни канали и то още до края на 2010 г.

Документите, попаднали у Advertising Age не разкриват пълния списък, но точността на информацията е проверена от няколко източника, пише Advertising Age. Целта на публикацията не е да злепоставя някой, а да направи "напречно сечение на бизнеса на Google". Да се даде извесна яснота за една от най-непрозрачните областти - разходи за рекламата - жизнената среда за повечето американски фирми.

"Google се превърна в дистанционно управление на света - това показва случая с BP, хората не искат телевизия, нито друга медия", казва изпълнителен директор на иновационния отдел на Denstu. "Посланието е, че хората сами търсят отговорите за ситуацията с BP, а не чакат някой да им разкаже какво се случило."

В заключение, Advertising Age пише, че документът показва, че 47 рекламодатели на Google са дали над $ 1 млн. през юни; 71 - между 500,000 и $1 милион, а 357 - между $100,000 и $500,000. Това са само директните клиенти и не са включени хиляди самостоятелно опериращи рекламодатели, които обаче също са част от 23 млрд. щатски долара годишни приходи в световен мащаб, които Google обяви.