До месец цените за разговори на дребно ще паднат, твърди Веселин Божков | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
До месец цените за разговори на дребно ще паднат, твърди Веселин Божков
MobileBulgaria.com

До месец цените за разговори на дребно ще паднат, твърди Веселин Божков

Цените на мобилните и на фиксираните услуги на едро са намалели от 1 януари и се очаква до месец - месец и половина да бъдат отразени и в цените на дребно, които плащат потребителите. Това ...

0 96
Цените на мобилните и на фиксираните услуги на едро са намалели от 1 януари и се очаква до месец - месец и половина да бъдат отразени и в цените на дребно, които плащат потребителите. Това съобщи в сутрешния блок на държавната телевизия председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков, цитиран от вестник “Дневник“. Така средната цена на минута разговор е 4.6 ст. в силен трафик и 3.9 ст. в слаб трафик. Божков припомни, че предишното поевтиняване стана факт на 1 юли, когато разговорите от средно 13 ст. спаднаха до 5.5 ст. По думите му така разговорите в мрежа на българските оператори стават с около 2.2 на сто по-евтини от тези в ЕС. Според Божков през последните години мобилните оператори у нас са се дисциплинирали и се съобразяват с решенията на регулатора. Предстои обаче ново изменение в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), което да задължи компаниите без забавяне да прилагат решенията на комисията. Сегашните текстове дават възможност процедурата да се бави заради обжалване от страна на засегнатите. Според Божков новото положение ще бъде обвързано и с глоба до 1 млн. лв. за оператор, който не се е съобразил веднага с решението на КРС. Веселин Божков предупреди, че напоследък някои телекомуникационни компании предлагали на клиентите да им сканират подписа и да им покажат общите условия на договора на екран, а не разпечатани на хартия. Това е много опасно, защото подписът може да се използва и след това извън контрола на потребителите, предупреди шефът на регулатора. В момента вървяла проверка по случая, която щяла да завърши с административни наказания. Над 5 хиляди са оплакванията, постъпили в КРС, на потребители от мобилни оператори през 2012 г., съобщи още Божков. 20% от тях са свързани с надписани сметки, а 10% с автоматичното подновяване на договорите. Той обаче посочи, че с последните изменения в ЗЕС проблемът с автоматичното подновяване е почти решен. http://www.dnevnik.bg/biznes/2013/01/18/1986363_veselin_bojkov_cenite_na_razgovorite_na_edro/ Пълен запис на интервюто може да видите тук: http://bnt.bg/bg/news/view/93089/novi_ceni_na_mobilnite_uslugi
До месец цените за разговори на дребно ще паднат, твърди Веселин Божков

До месец цените за разговори на дребно ще паднат, твърди Веселин Божков

Цените на мобилните и на фиксираните услуги на едро са намалели от 1 януари и се очаква до месец - месец и половина да бъдат отразени и в цените на дребно, които плащат потребителите. Това ...

0 96 MobileBulgaria.com
Цените на мобилните и на фиксираните услуги на едро са намалели от 1 януари и се очаква до месец - месец и половина да бъдат отразени и в цените на дребно, които плащат потребителите. Това съобщи в сутрешния блок на държавната телевизия председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков, цитиран от вестник “Дневник“. Така средната цена на минута разговор е 4.6 ст. в силен трафик и 3.9 ст. в слаб трафик. Божков припомни, че предишното поевтиняване стана факт на 1 юли, когато разговорите от средно 13 ст. спаднаха до 5.5 ст. По думите му така разговорите в мрежа на българските оператори стават с около 2.2 на сто по-евтини от тези в ЕС. Според Божков през последните години мобилните оператори у нас са се дисциплинирали и се съобразяват с решенията на регулатора. Предстои обаче ново изменение в Закона за електронните съобщения (ЗЕС), което да задължи компаниите без забавяне да прилагат решенията на комисията. Сегашните текстове дават възможност процедурата да се бави заради обжалване от страна на засегнатите. Според Божков новото положение ще бъде обвързано и с глоба до 1 млн. лв. за оператор, който не се е съобразил веднага с решението на КРС. Веселин Божков предупреди, че напоследък някои телекомуникационни компании предлагали на клиентите да им сканират подписа и да им покажат общите условия на договора на екран, а не разпечатани на хартия. Това е много опасно, защото подписът може да се използва и след това извън контрола на потребителите, предупреди шефът на регулатора. В момента вървяла проверка по случая, която щяла да завърши с административни наказания. Над 5 хиляди са оплакванията, постъпили в КРС, на потребители от мобилни оператори през 2012 г., съобщи още Божков. 20% от тях са свързани с надписани сметки, а 10% с автоматичното подновяване на договорите. Той обаче посочи, че с последните изменения в ЗЕС проблемът с автоматичното подновяване е почти решен. http://www.dnevnik.bg/biznes/2013/01/18/1986363_veselin_bojkov_cenite_na_razgovorite_na_edro/ Пълен запис на интервюто може да видите тук: http://bnt.bg/bg/news/view/93089/novi_ceni_na_mobilnite_uslugi