Китайският пазар на смартфони се сви, Apple е №1 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Китайският пазар на смартфони се сви, Apple е №1
EPA/БГНЕС

Китайският пазар на смартфони се сви, Apple е №1

За първи път от шест години продажбите на смартфони в Китай бележат спад на годишна основа, като за първото тримесечие на годината са намалели с 4,3%.

54 121
Това сочат резултатите от проучване на компанията IDC (International Data Corp), цитирани от в."Уолстрийт джърнъл" и БТА.

Според конкурентни проучвания китайският пазар е продължил да расте, но с по-бавни темпове.

Общо в Китай са продадени 98,8 милиона смартфона от януари до март, отбелязва Франс прес. Спрямо предходното тримесечие пазарът се е свил с 8 процента, като това се дължи до голяма степен на прекомерни запаси, според IDC.

Apple продължава да бъде номер едно по продажби на най-големия пазар на смартфони в света.

Американският технологичен гигант е продал 14,5 милиона устройства през първото тримесечие, което е увеличение с 62% на годишна основа. Пазарният дял на Apple е 14,7% благодарение на успеха на iPhone 6 и iPhone 6 Plus.

На второ и трето място по пазарен дял са китайските производители Xiaomi с 13,7% и Huawei с 11,4%.

Samsung, който беше на първо място през първото тримесечие на 2014 година сега заема четвърто място с 9,6 милиона продадени устройства. Това е спад от 53 на сто.

Пазарният дял на южнокорейския производител е спаднал от 19,9% до 9,7 на сто.

Експертите отбелязват, че забавянето на растежа на продажбите на смартфони в Китай се дължи на изчезването на т.нар. купувачи за първи път.

Степента на проникването на пазара на смартфони е 90%, отбелязва Том Кенг, ръководител на изследванията от компанията за пазарни проучвания Counterpoint, цитиран от в."Уолстрийт джърнъл".

Пазарът на смартфони се приближава все повече до насищане, отбелязва анализаторката от китайското подразделение на IDC Кити Фок, цитирана от Франс прес.
Китайският пазар на смартфони се сви, Apple е №1

Китайският пазар на смартфони се сви, Apple е №1

За първи път от шест години продажбите на смартфони в Китай бележат спад на годишна основа, като за първото тримесечие на годината са намалели с 4,3%.

54 121 EPA/БГНЕС
Това сочат резултатите от проучване на компанията IDC (International Data Corp), цитирани от в."Уолстрийт джърнъл" и БТА.

Според конкурентни проучвания китайският пазар е продължил да расте, но с по-бавни темпове.

Общо в Китай са продадени 98,8 милиона смартфона от януари до март, отбелязва Франс прес. Спрямо предходното тримесечие пазарът се е свил с 8 процента, като това се дължи до голяма степен на прекомерни запаси, според IDC.

Apple продължава да бъде номер едно по продажби на най-големия пазар на смартфони в света.

Американският технологичен гигант е продал 14,5 милиона устройства през първото тримесечие, което е увеличение с 62% на годишна основа. Пазарният дял на Apple е 14,7% благодарение на успеха на iPhone 6 и iPhone 6 Plus.

На второ и трето място по пазарен дял са китайските производители Xiaomi с 13,7% и Huawei с 11,4%.

Samsung, който беше на първо място през първото тримесечие на 2014 година сега заема четвърто място с 9,6 милиона продадени устройства. Това е спад от 53 на сто.

Пазарният дял на южнокорейския производител е спаднал от 19,9% до 9,7 на сто.

Експертите отбелязват, че забавянето на растежа на продажбите на смартфони в Китай се дължи на изчезването на т.нар. купувачи за първи път.

Степента на проникването на пазара на смартфони е 90%, отбелязва Том Кенг, ръководител на изследванията от компанията за пазарни проучвания Counterpoint, цитиран от в."Уолстрийт джърнъл".

Пазарът на смартфони се приближава все повече до насищане, отбелязва анализаторката от китайското подразделение на IDC Кити Фок, цитирана от Франс прес.