"Туитър" спира рекламите за онези, които отричат климатичните промени
Стартът на новата политика съвпада с Деня на Земята
"Туитър" съобщи, че въвежда забрана за публикуване на сайта си на съдържание от рекламодатели, които отричат научния консенсус за климатичните промени - политика, вече въведена от "Гугъл", предаде Асошиейтед прес.
"Рекламите не бива да пречат на важните разговори за климатичната криза", каза компанията в публикувано вчера свое изявление, обявяващо новата политика. Няма признаци, че промяната ще засегне съдържанието, публикувано от потребителите на социалната медия, която заедно с "Фейсбук" беше взета под прицел от групи, опитващи се да разпространяват подвеждащи твърдения за промяната на климата, отбелязва АП.
Обявяването на новата политика съвпадна с Деня на Земята и дойде часове преди ЕС да постигне съгласие по сделка, изискваща всички големи технологични компании да следят по-отблизо сайтовете си за реч на омразата, дезинформация и друго вредно съдържание.
"Туитър" съобщи, че през идните месеци ще предостави на своите потребители повече информация как възнамерява да предостави "надежден и авторитетен контекст на разговорите за климата", включително от Междуправителствената група по изменението на климата.
Докладите за причините и ефектите от промяната на климата на подкрепяната от ООН група са в основата на международните преговори за ограничаване на климатичните промени.