Астронавти от САЩ и ОАЕ излязоха в открития космос (видео) | IT.dir.bg

Снимка: AP/БТА

Астронавти от САЩ и ОАЕ излязоха в открития космос (видео)

По време на работата си, която се очаква да продължи шест часа и половина, те ще инсталират на повърхността на орбиталната станция оборудване за слънчеви панели

| Редактор: Аделина Томова 19 1751

Американският астронавт Стивън Боуен и астронавтът от Обединените арабски емирства (ОАЕ) Султан Ал-Неяди излязоха от Международната космическа станция (МКС) в открития космос, за да работят по енергийната й система, съобщи НАСА, която предава космическата разхода на сайта си.

По време на работата си, която се очаква да продължи шест часа и половина, астронавтите ще инсталират на повърхността на орбиталната станция оборудване за последващото монтиране на слънчеви панели Айроса (iROSA).

НАСА по-рано отбеляза, че съществуващите слънчеви батерии на МКС работят добре, но има признаци на износване - някои от тях са монтирани още през 2000 г. Засега американската космическа агенция възнамерява да разположи шест панела, всеки от които с тегло почти 340 килограма. С тях ще се увеличи капацитетът на енергийната система на станцията. Четири от слънчевите батерии вече са монтирани през 2021 и 2022 г. Петата и шестата по план трябва да бъдат доставени на МКС тази година с товарния кораб "Дракон".

Понастоящем на Международната космическа станция освен Стивън Боуен и Султан Ал-Неяди се намират руските космонавти Дмитрий Петелин, Сергей Прокопиев и Андрей Федяев, и астронавтите на НАСА Франк Рубио и Уди Хобърг, припомня БТА.

Астронавти от САЩ и ОАЕ излязоха в открития космос (видео)