Астрономи откриха гигантска структура в космоса | IT.dir.bg

Снимка: Лайв сайънс

Астрономи откриха гигантска структура в космоса

Разкриха я впечатляващи триизмерни карти на Вселената

| Редактор: Калина Петрова 107 19807

Френски астрономи откриха една от най-големите космически структури с хиляди галактики, простираща се на 1,4 милиарда километра, съобщи Лайв сайънс.

Стената на Южния полюс, както я нарекоха, се е крила от погледа досега защото големи части от нея са зад Млечния път. Разкриха я впечатляващи триизмерни карти на Вселената.

Астрономите знаят отдавна, че галактиките не са разпръснати произволно, а са събрани в космическа мрежа - огромни нишки от водород, по които те са като перли на огърлица между огромни празнини. С картографирането на тези междугалактически нишки се занимава науката космография.

Космографите от университета Париж-Сакле са създали картите с нова техника за откриване на скрити маси тъмна материя, измерваща особената скорост на галактиките.

Стената на Южния полюс съперничи по големина на Великата стена на Слоун. За сравнение диаметърът на Млечния път е 520 милиона светлинни години.

Астрономи откриха  гигантска структура  в космоса