Кръстиха астероиди на наши велики българи | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Кръстиха астероиди на наши велики българи

В навечерието на националния ни празник 3-ти март и 140-годишнината от Априлското въстание астрономи кръстиха астероиди на велики българи.

Международният астрономически съюз одобри предложените от наши астрономи имена.

Откритите от Обсерватория "Звездно общество А79", астероиди бяха кръстени на Аспарух, Симеон, Борис, Хилендарскии и Раковски, съобщиха от обсерваторията, цитирани от БГНЕС.

След проведена миналата година анкета, повечето българи гласуваха за Аспарух, но нашите астрономи решиха да увековечат повече наши известни личности.

Ние сме преди всичко патриоти и този символичен жест допринася за историята на нашата родина, коментира д-р Фратев от А79.

Поради факта, че руски учени са кръстили астероид с името Борис, то българското предложение беше наименувано като Boris-Mikhail = 2009 QS33.

До дни за всеки от нашите велики българи сайтовете на НАСА и всички международни каталози ще добавят и кратка биографична справка.

През 2009 година астероид бе кръстен на Левски, а през 2011 година подобен космически обект бе кръстен на Христо Ботев.

Астероидът Левски е е първият номериран астероид, открит в България след 1989 г., а местоположението му е в главния астероиден пояс.

Вижте орбитата на астероида Левски >> >> >>

Кръстиха астероиди на наши велики българи

Международният астрономически съюз одобри предложените от наши астрономи имена.

Вижте орбитата на астероида Левски >> >> >>