Китай осъществи пробив в изследването на хемопоетични стволови клетки | IT.dir.bg

Снимка: Shutterstock

Лечението на множество сериозни заболявания може да бъде подобрено

Китайски учени са анализирали пълен динамичен процес на вкарване на хемопоетични стволови клетки в жив организъм, което се случва за пръв път в света. Резултатите от изследването им е публикувано в научното списание "Нейчър", предава ТВ "Европа".

Проучването има голямо значение за трансплантацията на хемопоетични стволови клетки.

Процесът, при който стволовите клетки циркулират в кръвта, търсейки най-подходящата микросреда е известен като "насочване" и само когато те открият своя "дом", могат да изпълняват функциите си пълноценно. Изследователи от Шанхайския институт за хранене и здраве са интегрирали множество техники в този процес - генетично регулиране, имунофлуоресцентно маркиране, и пряко са наблюдавали целия процес на "насочване" на новородени хемопоетични стволови клетки в опитни животни.

"Открихме тип макрофаг, който може да разпознае и индуцира навлизането на хемопоетични стволови клетки в живия организъм. Нарекохме го "водеща клетка", коментира ученият Пан Вейжън.

Учените са открили, че такива клетки водачи са нов подтип макрофаги, които досега не са били дефинирани. Водещите клетки могат да идентифицират хемопоетичните стволови клетки, които влизат в хемопоетичната тъкан, и да ги насочат към специфични съдови структури.

Трансплантацията на хемопоетични стволови клетки се прилага при лечението на основни заболявания, като една от причините за това е, че те могат успешно да достигнат хемопоетичната тъкан, да се диференцират и произвеждат всички видове кръвни клетки, необходими за възстановяване на засегнатата тъкан.

Лечението на множество сериозни заболявания може да бъде подобрено