Китайски космически апарат направи красиви снимки на Марс | IT.dir.bg

Китайски космически апарат направи красиви снимки на Марс 23
Снимка: CNSA

Китайски космически апарат направи красиви снимки на Марс

Пекин проучва Червената планета за наличие на водни ресурси

Китайски космически апарат направи снимки на целия Марс, включително визуални изображения на южния полюс на планетата, след като я обиколи повече от 1300 пъти от началото на миналата година, предават Ройтерс и БТА, позовавайки се на държавни медии.

Вижте Марс през погледа на Китай >> >> >>

Апаратът "Тянвън-1" успешно достигна дестинацията си през февруари 2021 г. в рамките на първата мисия на Китай за изследване на Червената планета. Оттогава на повърхността й функционира роботизиран роувър, докато орбитален апарат "оглежда" Марс от космоса.

Сред снимките, направени от него, са първите за Китай изображения на марсианския южен полюс, където са "заключени" почти всички водни ресурси на планетата.

През 2018 г. орбитална сонда на Европейската космическа агенция (ЕКА) откри вода под леда на южния полюс на Марс.

Локализирането на подпочвени води е от ключово значение за определянето на потенциала за живот на планетата, както и за осигуряване на постоянен ресурс за евентуални човешки изследвания на Марс.

Сред снимките, направени от "Тянвън-1", са изображения на дългия 4000 километра каньон Валес Маринерис, и на ударни кратери на възвишенията Арабия Тера в северната част на планетата.

"Тянвън-1" изпрати обратно и изображения с висока разделителна способност на ръба на огромния кратер Маундър, както и изглед отгоре надолу към 18 000-метровия Аскреус Монс - голям щитовиден вулкан, открит от космическия апарат "Маринър 9" на НАСА преди повече от пет десетилетия.

Китайски космически апарат направи красиви снимки на Марс 23