”Кюриосити” пое към следващата си цел | IT.dir.bg

”Кюриосити” пое към следващата си цел 55
NASA/JPL-Caltech

”Кюриосити” пое към следващата си цел

Американският марсоход "Кюриосити" пое към издатина на марсианската повърхност, наречена от учените "Купърстаун".

Купърстаун представлява голям научен интерес, затова получава отделно име и ще бъде предмет на изучаване от инструментите на марсохода. Сега Купърстаун се намира на около 80 метра от "Кюриосити", съобщи на сайта си НАСА.

Вижте снимки, пратени от "Кюриосити" >>

"Кюриосити" беше изстрелян на борда на ракетата-носител "Атлас" на 26 ноември 2011 година. Апаратът достигна Червената планета на 6 август 2012 година.

Основната цел на марсохода е да изучи геоложкия строеж и атмосферата на Марс, да открие евентуални следи за наличието на живот на Червената планета. За тази цел "Кюриосити" разполага с много спектрометри.

В края на септември тази година марсоходът не откри следи от метан в атмосферата на Марс, припомнят от НАСА. Изводите противоречат на досегашните представи на учените. Преди имаше данни за наличие на метан в атмосферата на Червената планета - свидетелство за възможна биологична активност.
”Кюриосити” пое към следващата си цел 55