Juno влезе успешно в орбитата на Юпитер | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Juno влезе успешно в орбитата на Юпитер

Сателитът на НАСА Juno направи нова стъпка към изпълнението на мисията си, след като успешно влезе в орбитата около Юпитер.

Летателният апарат на стойност 1,1 млрд. долара започна опитите си за навлизане в траекторията на газовия гигант около 7 часа сутринта.

Неговото пътуване започна преди пет години, когато беше изстрелян в открития Космос от площадката „Кейп Канавъръл“ във Флорида. Оттогава летателният апарат, кръстен на римската богиня на брака Юнона, е прелетял над 2,7 млрд. километра.

Сондата Juno постави рекорд >> >> >>

За да може успешно да бъде уловен от гравитацията на Юпитер, сателитът трябваше да забави скоростта си на движение до 209 200 км./ч, предава АФП, цитирана от БГНЕС.

Още преди да се доближи съвсем до Юпитер, Juno успя да зарадва изследователите на НАСА. При приближаването си към планетата сателитът улови поредица от стържещи и ръмжащи звуци докато преминава през магнитното поле на Юпитер на 24 юни.

Чуйте звуците на Юпитер >> >> >>

Според учените извънземните звуци представляват ударни вълни, причинени от навлизането на Juno в магнитното поле на Юпитер, което предпазва отдалеченото небесно тяло от т. нар. слънчев вятър – същата функция, каквато имат и магнитните полета на Земята.

С влизането си в орбитата на Юпитер Juno започва 20-месечна мисия, по време на която изследователите се надяват да открият повече за това колко вода има на газовия гигант, от какво е съставено ядрото му, както и това как е бил формиран преди милиарди години.

Това е и първата човешка мисия, която ще се опита да установи какво се крие под гъстите облаци, обвиващи планетата.

Първата обиколка на сателита около петата планета от Слънцето ще продължи 53 дни, като следващите обиколки ще са по-кратки.

След като извърши всички предвидени 37 завъртания около Юпитер Juno ще завърши пътя си като се гмурне под облаците на планетата, което трябва да стане през 2018 г.

Очакванията са от това "гмурване" да бъде извлечена много ценна информация.

Апаратът не е първият, който успява да навлезе в орбитата на Юпитер, но за разлика от Galileo, изстрелян през 1989 г., Juno ще обикаля планетата на много по-малко разстояние, а както може и да очаквате, сондата ще има много по-съвършена камера.

В близките дни НАСА ще започне да публикува снимки от газовия гигант.

Вижте първата снимка на Юпитер, направена от Juno >> >> >>

Juno влезе успешно в орбитата на Юпитер 1

Сондата Juno постави рекорд >> >> >>

Чуйте звуците на Юпитер >> >> >>

Очакванията са от това "гмурване" да бъде извлечена много ценна информация.

В близките дни НАСА ще започне да публикува снимки от газовия гигант.

Вижте първата снимка на Юпитер, направена от Juno >> >> >>