Откриха изключително странен обект в нашата галактика | IT.dir.bg

Снимка: NASA/JPL-Caltech

Откриха изключително странен обект в нашата галактика

Той ги е объркал толкова много, че са го нарекли „Инцидентът“

| Редактор: Катя Димитрова 8 45262

Учени откриха странно ново небесно тяло в междузвездното пространство на галактиката Млечен път. То ги е объркало толкова много, че дори са го нарекли "Инцидентът".

Изследователският екип от Калифорнийския технологичен институт Caltech обяснява, че обектът напомня на кафяво джудже. Това е клас космически тела, които тежат между най-големите планети и най-малките звезди, но не са достатъчно масивни, за да предизвикат реакциите на синтез, характерни за звездите.

Уникалността на новото откритие идва и от факта, че кафявите джуджета като цяло са млади, но според учените това небесно тяло е на възраст между 10 и 13 милиарда години. Тяхното изследване, публикувано в The Astrophysical Journal Letters, намеква за изцяло нова категория обекти в космоса, която досега е била напълно непозната за науката.

"Инцидентът" си е спечелил такова име, защото експертите са го открили случайно и с късмет, според изявлението. Официалното му наименование е WISEA J153429.75-104303.3.

"Този обект опроверга всичките ни очаквания", заяви водещият автор на изследването Дейви Къркпатрик. "Не е изненада да намерите толкова старо кафяво джудже, но е изненада да намерите такова в задния ни двор", коментира от своя страна ученият Федерико Мароко. По неговите думи, "шансът да намерим такова нещо близо до Слънчевата система може да е или щастливо съвпадение или знак, че те са по-често срещани, отколкото си мислехме."

Откриха изключително странен обект в нашата галактика