Откриха огледално отражение на Земята и Слънцето | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Откриха огледално отражение на Земята и Слънцето

Новоустановеното небесно тяло, на което може да има условия за живот, се намира на около 3000 светлинни години от центъра на Млечния път

57 12093

Учени от института "Макс Планк" в Германия са открили екзопланета, която много прилича на Земята и се върти около звезда, подобна на Слънцето, съобщи Си Ен Ен. Новооткритото небесно тяло, на което може да има подходящи условия за живот, се намира на около 3000 светлинни години от центъра на Млечния път.

Планетата KOI-456.01 се върти около звездата Кеплер-160. Тя излъчва светлина във видимия спектър, а не в инфрачервения - добър признак по отношение на обитаемостта.

Специалистите отбелязват, че приликата на екзопланетите със Земята се оценява по-скоро по размера им, отколкото по обитаемостта. Въпреки това системата

Кеплер-160 поразително прилича на нашата.

"KOI-456.01 е относително по-голяма в сравнение с много други планети, считани за потенциално обитаеми. Но комбинацията от размера на планетата и звездата от слънчев тип, около която се върти, изглежда толкова позната", казва Рене Хелер от изследователския екип.

Учените по-рано откриха две екзопланети около Кеплер-160, но те са твърде горещи за развитие на живот. KOI-456.04 е разположена в обитаемата зона на звездата, т.е. температурният й режим позволява съществуването на вода в течно състояние.

Специалистите допускат наличието и на четвъртата планета в тази система, но присъствието й все още не е доказано.

57 12093 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photo

Кеплер-160 поразително прилича на нашата.