Пирамидите в Гиза концентрират електромагнитни вълни | IT.dir.bg

Пирамидите в Гиза концентрират електромагнитни вълни 9
Снимка: Pixabay

Пирамидите в Гиза концентрират електромагнитни вълни

Откритието може да има много практически приложения

Учените от университета ИТМО в Санкт Петербург и Laser Zentrum в Хановер са открили, че египетските пирамиди генерират електромагнитна енергия в своите кухини, пише ScienceAlert.

Изследователите са обърнали специално внимание на Хеопсовата пирамида в Гиза, защото в нея частиците разсейват радио вълните резонантно.

Вижте как изглежда пирамидите в Гиза >> >> >>

Изследователите моделирали разпределението на електромагнитните полета вътре в пирамидата, докато изучавали взаимодействията на електрическите вълни.

Учените са стигнали до откритието, че пирамидата концентрира електромагнитна енергия в нейните вътрешни камери, включително в помещенията, съдържащи останките на Фараона Хуфу и неговата съпруга.

Ето как Хеопсовата пирамида концентрира електромагнитни вълни

Снимка: ITMO

Откритието може да има множество практически приложения, свързани с увеличаването на Wi-Fi сигнала и създаването на по-способни фотоволтаични клетки.

"Може би създаването на пирамидални наночастици, изградени от материал с подходящите електромагнитни свойства ще доведе до появата на по-ефективни соларни панели", заявява Полина Капитанова от ИТМО.

Учените обаче са на мнение, че египтяните не са знаели, че построените от тях пирамиди ще концентрират електромагнитна енергия и този факт е просто съвпадение.

Изследването е публикуван в Journal of Applied Physics.

Пирамидите в Гиза концентрират електромагнитни вълни 9

Пирамидите в Гиза концентрират електромагнитни вълни

Откритието може да има много практически приложения

| Редактор : Стоян Гогов 46 14874 Снимка: Pixabay

Вижте как изглежда пирамидите в Гиза >> >> >>

Ето как Хеопсовата пирамида концентрира електромагнитни вълни

Снимка: ITMO

Изследването е публикуван в Journal of Applied Physics.