Създадоха ензим, който разяжда пластмасата с удивителна скорост | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Създадоха ензим, който разяжда пластмасата с удивителна скорост

Дали най-сетне ще се спасим от пластмасовите боклуци?

| Редактор: Катя Димитрова 23 3351

Учени, начело с биолога от Портсмут Джон Макгийън, казват, че са създали ензим, който може да разгражда пластмасата с удивителна скорост. Има още работа по откритието, но това е обнадеждаващ знак в борбата с пластмасовите отпадъци по цялата планета.

Новият ензим може да си проправи път през пластмасата шест пъти по-бързо от предишния, разработен от членове на същия екип, сочи доклад, публикуван тази седмица в списание PNAS.

"Всъщност бяхме доста изненадани, че работи толкова добре", сподели Макгийън. Той добави обаче, че ензимът е все още твърде бавен, за да бъде полезен в глобален мащаб.

За да го създаде, екипът е заимствал трик от биогоривната индустрия: свързването на два ефективни ензима, за да се получи един, още по-мощен. Оказва се, че смесването на новия ензим, наречен MHETase, със съществуващия вече ензим PETase, ускорява процеса двукратно. В комбинация, един ден те биха могли да послужат като основа на много по-ефективна програма за рециклиране на пластмасата.

Създадоха ензим, който разяжда пластмасата с удивителна скорост

Дали най-сетне ще се спасим от пластмасовите боклуци?

| Редактор : Катя Димитрова 23 3351 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos