Скоро може да има реклами в сънищата ни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Скоро може да има реклами в сънищата ни
Снимка: iStock by Getty Images

Скоро може да има реклами в сънищата ни

Технологията вече е налична, но може да става все по-съвършена

| Редактор: Стоян Гогов 15 3838

Изследователи и експерти алармират за нова опасност - "инжектиране" на реклама в сънищата на хората, пише Futurism.

Трио изследователи от Харвард, Масачузетския технологичен институт и Университета в Монреал публикуваха есе за хакването на сънищата, публикувано в списание Aeon.

Според скорошно проучване 77 процента от търговците планират да използват технологии свързани със сънищата през следващите три години.

"Множество маркетингови проучвания открито тестват нови начини за промяна и стимулиране на поведението при покупка чрез манипулиране на сън и сънища", пише екипът.

"Комерсиалното използване на сънищата с цел печалба, се базира на стимули преди или по време на сън. Така може да се модифицира съдържанието на съня", допълват учените.

Двама от авторите на есето са работили по-рано върху устройство на MIT, предназначено да комуникира със спящи субекти и дори да "хаква" сънищата им, което им дава достоверност по темата.

Те написаха, че особено тревожна е рекламната кампания на Molson Coors по време на най-гледаното спортно събитие в САЩ - Super Bowl. Рекламата обещава безплатна бира в замяна на участие в проучване за "инкубация на сънища".

Към този момент умни часовници, носими устройства, приложения в смартфона и други технологии, следят съня на потребителите. Тези данни са част от "инструментариума" по хакване на сънища. Те могат да създадат и модел - кога потребителят е сънен, но не заспал. В това време умът му е по-склонен на внушения.

Технологиите за "инкубиране" или хакване на сънища могат да се развият значително в бъдеще, предупреждават учените.

Скоро може да има реклами в сънищата ни

Скоро може да има реклами в сънищата ни

Технологията вече е налична, но може да става все по-съвършена

| Редактор : Стоян Гогов 15 3838 Снимка: iStock by Getty Images

Изследователи и експерти алармират за нова опасност - "инжектиране" на реклама в сънищата на хората, пише Futurism.

Трио изследователи от Харвард, Масачузетския технологичен институт и Университета в Монреал публикуваха есе за хакването на сънищата, публикувано в списание Aeon.

Според скорошно проучване 77 процента от търговците планират да използват технологии свързани със сънищата през следващите три години.

"Множество маркетингови проучвания открито тестват нови начини за промяна и стимулиране на поведението при покупка чрез манипулиране на сън и сънища", пише екипът.

"Комерсиалното използване на сънищата с цел печалба, се базира на стимули преди или по време на сън. Така може да се модифицира съдържанието на съня", допълват учените.

Двама от авторите на есето са работили по-рано върху устройство на MIT, предназначено да комуникира със спящи субекти и дори да "хаква" сънищата им, което им дава достоверност по темата.

Те написаха, че особено тревожна е рекламната кампания на Molson Coors по време на най-гледаното спортно събитие в САЩ - Super Bowl. Рекламата обещава безплатна бира в замяна на участие в проучване за "инкубация на сънища".

Към този момент умни часовници, носими устройства, приложения в смартфона и други технологии, следят съня на потребителите. Тези данни са част от "инструментариума" по хакване на сънища. Те могат да създадат и модел - кога потребителят е сънен, но не заспал. В това време умът му е по-склонен на внушения.

Технологиите за "инкубиране" или хакване на сънища могат да се развият значително в бъдеще, предупреждават учените.