На Марс е имало езера | IT.dir.bg

На Марс е имало езера 40
NASA/GSFC

На Марс е имало езера

Марсоходът Curiosity е открил на Червената планета следи от древни езера.

Вижте снимки от Марс >> >> >>

"Данните от марсохода дават основание да се каже, че преди около 3,8-3,3 милиарда години на Марс дълго време е имало езера и реки", казва Ешуин Васанада от лабораторията на НАСА за изследване на Марс, цитиран от БГНЕС.

В продължение на хилядолетия на Марс са текли реки, имало е езера, а най-вероятно и глобален океан.

Един от ръководителите на проекта Curiosity, ученият от Калифорнийския технически институт Джон Гротзингер заяви, че според наличните данни в кратера, който марсоходът е проучил е имало наслояване на утаечни скали, което потвърждава продължително съществуване на езера, съобщава БТА.

Езерото е било в кратера Гейл, където марсоходът кацна през август 2012 г. То е било дълго 50 км и широко 3 км.

За водата на Марс се знаеше от години >> >> >>

Анализираните скали съдържат следи от въглерод, водород, кислород, азот и сяра. Те "биха осигурили идеални условия за микробен живот", твърдят учените от лондонския Имперски колеж.

Най-малките бактериални форми, наречени хемолитоавтотрофи, се развиват при сходни условия на Земята, обикновено в пещери или под океана в хидротермалните комини.

Източници на вода вероятно са били дъждове или топящи се ледове.

Кога човек ще стъпи на Марс >> >> >>

"Щом има данни за наличието на езера, това може да е аргумент в полза на съществуването на живот", каза Гротзингер.

Според изследователите е възможно езерата да са съществували достатъчно дълго за зараждане на живи организми.

Отлагат търсенето на живот на Марс >> >> >>

На Марс е имало езера 40

На Марс е имало езера

Марсоходът Curiosity е открил на Червената планета следи от древни езера.

8 279 NASA/GSFC

Вижте снимки от Марс >> >> >>

За водата на Марс се знаеше от години >> >> >>

Източници на вода вероятно са били дъждове или топящи се ледове.

Кога човек ще стъпи на Марс >> >> >>