WOW сигналът идвал от звезда, подобна на Слънцето | IT.dir.bg

Снимка: ESO/Nature

Откритата през 1977 г. радиоемисия продължава да изумява учените

Ново изследване идентифицира звезда, която може да е първоизточникът на WOW сигналът от 1977 година. Радиоемисията, продължила 72-секунди е наблюдавана за първи път от Джери Еман с помощта на радиотелескопа Big Ear в Щатския университет в Охайо. Тя е толкова необичайна, че Еман изписва "WOW" в полето на своята разпечатка.

Десетилетия по-късно изследователите все още нямат представа откъде точно идва сигналът или какво го е причинило, което поражда редица теории. Най-интересната от тях е свързана със сигнал от друга разумна цивилизация.

Астрономът Алберто Кабалеро претърси данни, събрани от космическата обсерватория Gaia на Европейската космическа агенция, за да открие кандидат за звездна система, откъдето може да идва сигналът.

В изследването си, публикувано в International Journal of Astrobiology, той се концентрира в търсенето на подобни на Слънцето звезди, които може да са годни за обитаване. Местоположението им трябва да отговаря на сектора в небето, от където е дошло съобщението.

Кабалеро успява да стесни търсенето си до една звезда, почти идентична със Слънцето. Името й е 2MASS 19281982-2640123, като тя е разположена на 1800 светлинни години от нас в съзвездието Стрелец.

"Има соларен аналог в региона, откъдето идва най-близкия до извънземно съобщение сигнал", каза Кабалеро пред Inverse.

"Тази звезда има приблизителна температура само с пет градуса по-висока от Слънцето, а останалите й характеристиките са почти идентични с тази на нашата звезда", твърди Кабалеро.

Ученият предлага звездата да се проучи за екзопланети, какви най-вероятно има. Изпращането на сигнал към двойника на Слънцето обаче би отнело 1800 години, за да стигне съобщението ни до предполагаемата извънземна цивилизация.

Откритата през 1977 г. радиоемисия продължава да изумява учените