Откриха вода в атмосферата на пет екзопланети | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха вода в атмосферата на пет екзопланети

Астрономи оповестиха, че с помощта на космическия телескоп "Хъбъл" са открили бледи следи от вода в атмосферите на пет екзопланети.

Макар вода да е била откривана и преди в атмосферите на няколко планети извън Слънчевата система, новото изследване за първи път е проучило и сравнило "подписите", които водата е оставила в атмосферите на екзопланетите, съобщи ЮПИ, цитиран от БТА.

"Уверени сме, че наблюдавахме следи от вода", заяви планетологът Ейви Мандел от центъра за космически полети "Годард" на НАСА в Грийнбелт, Мериленд.

ВИДЕО >>

"Изследването открива нови пътища, за да се сравни количеството вода в атмосферите на различни видове екзопланети - горещи и студени", допълни Мандел.

5-те наблюдавани екзопланети са горещи юпитери, масивни планети, които орбитират близо до звездите си.

"Всъщност откриването на атмосфера на екзопланета е изключително трудно. Получихме обаче ясен сигнал, че става въпрос за вода",  поясни Дрейк Деминг от университета на Мериленд.

ВИДЕО >>