Бившият експерт по монетизацията във Facebook Тим Кендъл направи любопитни разкрития по време на изслушване за ролята на социалните мрежи в разпространението на екстремистко съдържание. Той заяви, че бившият му работодател, подобно на големи тютюневи компании, умишлено е направил продукта си възможно най-пристрастяващ.

"Стремихме се да привлечем колкото се може повече внимание", заяви Кендъл и добави, че са използвали методи от арсенала на големите производители на цигари, за да направят услугата си пристрастяваща още в началото.

Мъжът е работил за Facebook през годините на голям растеж - от 2006 до 2010 година. Той посочи, че технологичният гигант е направил надстройки на сайта, създадени специално, за да накарат потребителите да се връщат за още съдържание.

"Във Facebook добавихме актуализации на статуса, тагване на снимки и харесвания, които направиха репутацията приоритет и поставиха основите за истинска психична криза сред тийнейджърите." Според него в момента тази пристрастяваща платформа разпространява вредно съдържание в голям мащаб.

"Социалните медийни услуги, които аз и други изградихме през последните 15 години, навредиха на хората", добавя той. "Най-малкото, ние подкопахме нашето колективно разбиране и дори се страхувам, че тласкаме обществото до ръба на гражданска война."