Apple е най-скъпата марка в света | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Apple е най-скъпата марка в света
EPA/БГНЕС

Apple е най-скъпата марка в света

Марката и логото на Apple бяха обявени за най-скъпите в света на стойност 119 милиарда долара.

50 264
Стойността на марката на Apple, чиято пазарна капитализация е най-голямата в света (591 млрд. долара), е нараснала с 21% в последните 12 месеца, показва годишният доклад на Interbrand за най-добрите световни марки, пише "Гардиън", цитиран от БГНЕС.

Apple ръководи възхода на технологичните компании в тазгодишния доклад, докато традиционните марки като Coca-Cola, McDonald's и Gilette слизат надолу в класацията.

Стойността на марката Google е нараснала с 15% до 107 милиарда долара, което я поставя на второ място, следвана от "Coca-Cola" с увеличение от 3% до 81,5 милиарда долара, IBM ($72,2 млрд.) и Microsoft ($45,5 млрд).

Facebook се изкачва най-много в класацията с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 милиарда долара, което я поставя на 29-о място в таблицата пред дългогодишни глобални корпоративни имена като Volkswagen, Kelogg's и Ford.

Маркетинговият директор на Interbrand Греъм Хейлис обясни, че ежегодната класация, която се прави от 2000 г., изчислява стойността на марката, като взема предвид финансовите резултати на компаниите, "марковият съюз" на потребителите и "анализи на силата на марката".

Макар че много технологични компании се изкачиха в класацията, не са малко и сривовете. Nokia пада от 41-во на 98-о място до 4,1 милиарда долара, малко преди Nintendo, която е на 100-о място спрямо 33-о миналата година.

Китайска компания за първи път влиза в топ 100 тази година – това е компанията за мобилни телефони и широколентов интернет Huawei, която е на 94-о място по стойност на марката с 4,3 милиарда долара.

Повечето компании в първата стотица са американски, като най-поставената неамериканска компания е южнокорейската Samsung – 6-о място, японската Toyota заема 8-о място, а германската Mercedes-Benz е поставена на 10-о място.
Apple е най-скъпата марка в света

Apple е най-скъпата марка в света

Марката и логото на Apple бяха обявени за най-скъпите в света на стойност 119 милиарда долара.

50 264 EPA/БГНЕС
Стойността на марката на Apple, чиято пазарна капитализация е най-голямата в света (591 млрд. долара), е нараснала с 21% в последните 12 месеца, показва годишният доклад на Interbrand за най-добрите световни марки, пише "Гардиън", цитиран от БГНЕС.

Apple ръководи възхода на технологичните компании в тазгодишния доклад, докато традиционните марки като Coca-Cola, McDonald's и Gilette слизат надолу в класацията.

Стойността на марката Google е нараснала с 15% до 107 милиарда долара, което я поставя на второ място, следвана от "Coca-Cola" с увеличение от 3% до 81,5 милиарда долара, IBM ($72,2 млрд.) и Microsoft ($45,5 млрд).

Facebook се изкачва най-много в класацията с 86% увеличение на стойността на марката до 14,3 милиарда долара, което я поставя на 29-о място в таблицата пред дългогодишни глобални корпоративни имена като Volkswagen, Kelogg's и Ford.

Маркетинговият директор на Interbrand Греъм Хейлис обясни, че ежегодната класация, която се прави от 2000 г., изчислява стойността на марката, като взема предвид финансовите резултати на компаниите, "марковият съюз" на потребителите и "анализи на силата на марката".

Макар че много технологични компании се изкачиха в класацията, не са малко и сривовете. Nokia пада от 41-во на 98-о място до 4,1 милиарда долара, малко преди Nintendo, която е на 100-о място спрямо 33-о миналата година.

Китайска компания за първи път влиза в топ 100 тази година – това е компанията за мобилни телефони и широколентов интернет Huawei, която е на 94-о място по стойност на марката с 4,3 милиарда долара.

Повечето компании в първата стотица са американски, като най-поставената неамериканска компания е южнокорейската Samsung – 6-о място, японската Toyota заема 8-о място, а германската Mercedes-Benz е поставена на 10-о място.