Марката Nvidia остава слабо позната, въпреки че компанията се превърна в една от най-ценните в света | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Марката Nvidia остава слабо позната, въпреки че компанията се превърна в една от най-ценните в света
Снимка: iStock by Getty Images

Марката Nvidia остава слабо позната, въпреки че компанията се превърна в една от най-ценните в света

Една от най-скъпите компании дори не е в топ 100 на най-популярните марки в света

| Редактор: Кристиан Антонов 3 602

Nvidia има повече от тридесетгодишна история и тази година успя за известно време да се превърне в най-голямата компания в света по пазарна капитализация сред публичните дружества. Въпреки това, извън сегмента на компютърните и информационните технологии, марката Nvidia все още е малко позната и затова популярността ѝ в световен мащаб остава доста ниска.

Това сподели този уикенд CNBC, който се позовава на актуалното издание на рейтинга Interbrand. Според неговите автора Nvidia дори не е в топ 100 на най-популярните марки в света. В същото време Apple, Microsoft, Amazon и Google, които са сред петте най-големи компании на планетата по отношение на капитализацията, заемат от първо до четвърто място в класацията на Interbrand в края на миналата година. Освен тях Samsung Electronics, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, както и Coca-Cola и Nike допълват десетте най-големи марки на планетата.

Дори съперникът на Nvidia - Intel, е класиран на 24-то място, а производителят на сървърни системи HPE се задържа на 91-ва позиция. Може би бизнесът на Nvidia се развива твърде силно, за да бъде удостоен със споменаване във всички съответни класации. През всяко от предходните тримесечия приходите на компанията на годишна база са се увеличили с повече от 200% през всяко от предходните тримесечия. През следващата финансова година приходите на компанията се очаква да се увеличат почти двойно спрямо настоящата и да достигнат поне 120 млрд. долара, според анализаторите на LSEG.

Дори в класацията на Kantar BrandZ за най-ценните марки в света Nvidia се нарежда едва на шесто място. До юни тази година обаче тя можеше да се похвали в този списък само с 24-та позиция, така че напредъкът е очевиден. Kantar оценява марката Nvidia на 202 млрд. щ. долара, което съответства на увеличение от 178% спрямо предходната година.

Маркетинговата стратегия на компанията също обяснява скромния ѝ успех в популяризирането на марката. През по-голямата част от историята си тя се е фокусирала върху пазара на карти за видеоигри и конзоли и крайните клиенти са били по-запознати с имената на нейните партньори. Сравнително наскоро продуктите на Nvidia започнаха да се радват на голямо търсене в сегмента на високопроизводителните компютри, но дори и тук тя често остава в сянката на марките на доставчиците на сървърен хардуер или на разработчиците на големи езикови модели.

Авторите на класацията на Interbrand признават, че познаваемостта на марката Nvidia е нараснала през последните 12 месеца и следователно тя има шанс да влезе в топ 100 на списъка в новото издание. Освен това миналия месец анализаторите на Vanda Research установиха, че сред инвеститорите на дребно най-популярните акции са били книжата на Nvidia.

 

Марката Nvidia остава слабо позната, въпреки че компанията се превърна в една от най-ценните в света

Марката Nvidia остава слабо позната, въпреки че компанията се превърна в една от най-ценните в света

Една от най-скъпите компании дори не е в топ 100 на най-популярните марки в света

| Редактор : Кристиан Антонов 3 602 Снимка: iStock by Getty Images

Nvidia има повече от тридесетгодишна история и тази година успя за известно време да се превърне в най-голямата компания в света по пазарна капитализация сред публичните дружества. Въпреки това, извън сегмента на компютърните и информационните технологии, марката Nvidia все още е малко позната и затова популярността ѝ в световен мащаб остава доста ниска.

Това сподели този уикенд CNBC, който се позовава на актуалното издание на рейтинга Interbrand. Според неговите автора Nvidia дори не е в топ 100 на най-популярните марки в света. В същото време Apple, Microsoft, Amazon и Google, които са сред петте най-големи компании на планетата по отношение на капитализацията, заемат от първо до четвърто място в класацията на Interbrand в края на миналата година. Освен тях Samsung Electronics, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, както и Coca-Cola и Nike допълват десетте най-големи марки на планетата.

Дори съперникът на Nvidia - Intel, е класиран на 24-то място, а производителят на сървърни системи HPE се задържа на 91-ва позиция. Може би бизнесът на Nvidia се развива твърде силно, за да бъде удостоен със споменаване във всички съответни класации. През всяко от предходните тримесечия приходите на компанията на годишна база са се увеличили с повече от 200% през всяко от предходните тримесечия. През следващата финансова година приходите на компанията се очаква да се увеличат почти двойно спрямо настоящата и да достигнат поне 120 млрд. долара, според анализаторите на LSEG.

Дори в класацията на Kantar BrandZ за най-ценните марки в света Nvidia се нарежда едва на шесто място. До юни тази година обаче тя можеше да се похвали в този списък само с 24-та позиция, така че напредъкът е очевиден. Kantar оценява марката Nvidia на 202 млрд. щ. долара, което съответства на увеличение от 178% спрямо предходната година.

Маркетинговата стратегия на компанията също обяснява скромния ѝ успех в популяризирането на марката. През по-голямата част от историята си тя се е фокусирала върху пазара на карти за видеоигри и конзоли и крайните клиенти са били по-запознати с имената на нейните партньори. Сравнително наскоро продуктите на Nvidia започнаха да се радват на голямо търсене в сегмента на високопроизводителните компютри, но дори и тук тя често остава в сянката на марките на доставчиците на сървърен хардуер или на разработчиците на големи езикови модели.

Авторите на класацията на Interbrand признават, че познаваемостта на марката Nvidia е нараснала през последните 12 месеца и следователно тя има шанс да влезе в топ 100 на списъка в новото издание. Освен това миналия месец анализаторите на Vanda Research установиха, че сред инвеститорите на дребно най-популярните акции са били книжата на Nvidia.