"Мета" ще обознава произведени с изкуствен интелект клипове, изображения и аудио файлове
Технологичният гигант започва да го прилага през май
Технологичният гигант "Мета" (Meta), който е собственик на социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook), "Инстаграм" (Instagram) и "Тредс" (Threads), обяви, че ще започне да прилага през май обозначения "произведено с изкуствен интелект" за видеоклипове, изображения и аудио файлове, създадени именно чрез изкуствен интелект.
Чрез тази си стъпка компанията ще разшири политиката си, която преди се отнасяше само за някои подправени "дийпфейк" (сериозно подправени и/или фалшифицирани, бел. БТА) видеоматериали, съобщи вицепрезидентът по политиката на съдържание в "Мета" Моника Бикерт в публикация в блога на компанията, цитирана от Ройтерс.
"Мета" ще прилага отделни и по-забележими етикети за съдържание в медии, което представлява "особено висок риск от съществена измама на обществеността по важен въпрос", независимо дали съдържанието е създадено с помощта на изкуствен интелект или други инструменти.
По-рано компанията представи метод за откриване на изображения, направени с помощта на инструменти, базирани на генеративен изкуствен интелект, използвайки невидими маркери, вградени във файловете, но без да разкрива повече подробности.
Говорител на компанията е обяснил пред Ройтерс, че новият подход за етикетиране ще се прилага за съдържание, публикувано в социалните мрежи "Фейсбук", "Инстаграм" и "Тредс". Другите услуги на "Мета", включително чат приложението "УотсАп" (WhatsApp) и слушалките за смесена реалност "Куест" (Quest), са обхванати от различни правила.