Imperial College London
Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването?
Екип от Лондонския кралски колеж представи концепция за гигантски хидроплан, който би могъл да превозва до 2000 пътници и не се нуждае от летище.
34
281
Реализирането на идеята би довело до намаление на трафика на летищата и би позволило използването на биогориво, пише MailOnline, цитиран от "Фокус".
“Мащабите на глобалния въздушен трафик се увеличават и за да обслужи растящия пазар, браншът разширява съществуващите летища, което пък дава възможност за производство на по-големи, по-бързи и по-ефективни летателни машини”, пишат специалистите от висшето учебно заведение.
По думите им обаче вредите за околната среда и шумовото замърсяване са негативна последица и пречка за разширяването на натоварените летища.
Изследователите са разработили концепция за хидроплан със среден до голям обхват, който, по думите им, може намали трафика на сухоземните летища.
Концепцията е вдъхновена от хидропланите от 40-те години на миналия век с корпус с V-образна форма, осигуряваща плаваемост и направляемост при приводняване и излитане от вода.
Екипът отбелязва, че най-големият им концептуален самолет има капацитет да транспортира до 2000 души едновременно. За сравнение, най-големият пътнически самолет, опериращ в момента - Airbus A 380, може да качи на борда си до 853 пътници.
В статия, публикувана в Royal Aeronautical Society, учените анализират възможността за използване на хидроплани за трансатлантически пътувания като алтернатива на конвенционалните летателни машини.
Екипът доказва, че концепцията е осъществима, въпреки че са необходими подобрения на конструкцията. Един от основните проблеми е липсата на данни, позволяващи да се направи оценка на евентуалните проблеми при използването на океана като писта.
“Мащабите на глобалния въздушен трафик се увеличават и за да обслужи растящия пазар, браншът разширява съществуващите летища, което пък дава възможност за производство на по-големи, по-бързи и по-ефективни летателни машини”, пишат специалистите от висшето учебно заведение.
По думите им обаче вредите за околната среда и шумовото замърсяване са негативна последица и пречка за разширяването на натоварените летища.
Изследователите са разработили концепция за хидроплан със среден до голям обхват, който, по думите им, може намали трафика на сухоземните летища.
Концепцията е вдъхновена от хидропланите от 40-те години на миналия век с корпус с V-образна форма, осигуряваща плаваемост и направляемост при приводняване и излитане от вода.
Екипът отбелязва, че най-големият им концептуален самолет има капацитет да транспортира до 2000 души едновременно. За сравнение, най-големият пътнически самолет, опериращ в момента - Airbus A 380, може да качи на борда си до 853 пътници.
В статия, публикувана в Royal Aeronautical Society, учените анализират възможността за използване на хидроплани за трансатлантически пътувания като алтернатива на конвенционалните летателни машини.
Екипът доказва, че концепцията е осъществима, въпреки че са необходими подобрения на конструкцията. Един от основните проблеми е липсата на данни, позволяващи да се направи оценка на евентуалните проблеми при използването на океана като писта.