Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването?
Imperial College London

Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването?

Екип от Лондонския кралски колеж представи концепция за гигантски хидроплан, който би могъл да превозва до 2000 пътници и не се нуждае от летище.

34 281
Реализирането на идеята би довело до намаление на трафика на летищата и би позволило използването на биогориво, пише MailOnline, цитиран от "Фокус".

“Мащабите на глобалния въздушен трафик се увеличават и за да обслужи растящия пазар, браншът разширява съществуващите летища, което пък дава възможност за производство на по-големи, по-бързи и по-ефективни летателни машини”, пишат специалистите от висшето учебно заведение.

По думите им обаче вредите за околната среда и шумовото замърсяване са негативна последица и пречка за разширяването на натоварените летища.

Изследователите са разработили концепция за хидроплан със среден до голям обхват, който, по думите им, може намали трафика на сухоземните летища.

Концепцията е вдъхновена от хидропланите от 40-те години на миналия век с корпус с V-образна форма, осигуряваща плаваемост и направляемост при приводняване и излитане от вода.

Екипът отбелязва, че най-големият им концептуален самолет има капацитет да транспортира до 2000 души едновременно. За сравнение, най-големият пътнически самолет, опериращ в момента - Airbus A 380, може да качи на борда си до 853 пътници.

В статия, публикувана в Royal Aeronautical Society, учените анализират възможността за използване на хидроплани за трансатлантически пътувания като алтернатива на конвенционалните летателни машини.

Екипът доказва, че концепцията е осъществима, въпреки че са необходими подобрения на конструкцията. Един от основните проблеми е липсата на данни, позволяващи да се направи оценка на евентуалните проблеми при използването на океана като писта.
Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването?

Хидропланите ли са бъдещето на въздухоплаването?

Екип от Лондонския кралски колеж представи концепция за гигантски хидроплан, който би могъл да превозва до 2000 пътници и не се нуждае от летище.

34 281 Imperial College London
Реализирането на идеята би довело до намаление на трафика на летищата и би позволило използването на биогориво, пише MailOnline, цитиран от "Фокус".

“Мащабите на глобалния въздушен трафик се увеличават и за да обслужи растящия пазар, браншът разширява съществуващите летища, което пък дава възможност за производство на по-големи, по-бързи и по-ефективни летателни машини”, пишат специалистите от висшето учебно заведение.

По думите им обаче вредите за околната среда и шумовото замърсяване са негативна последица и пречка за разширяването на натоварените летища.

Изследователите са разработили концепция за хидроплан със среден до голям обхват, който, по думите им, може намали трафика на сухоземните летища.

Концепцията е вдъхновена от хидропланите от 40-те години на миналия век с корпус с V-образна форма, осигуряваща плаваемост и направляемост при приводняване и излитане от вода.

Екипът отбелязва, че най-големият им концептуален самолет има капацитет да транспортира до 2000 души едновременно. За сравнение, най-големият пътнически самолет, опериращ в момента - Airbus A 380, може да качи на борда си до 853 пътници.

В статия, публикувана в Royal Aeronautical Society, учените анализират възможността за използване на хидроплани за трансатлантически пътувания като алтернатива на конвенционалните летателни машини.

Екипът доказва, че концепцията е осъществима, въпреки че са необходими подобрения на конструкцията. Един от основните проблеми е липсата на данни, позволяващи да се направи оценка на евентуалните проблеми при използването на океана като писта.