Американска компания шпионира през телевизора | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Американска компания шпионира през телевизора
УouTube

Американска компания шпионира през телевизора

Американска компания е решила да имитира Големия брат от прословутата книга на Оруел, като следи потребителите си през... телевизора.

42 354
В антиутопичния роман 1984 на Джордж Оруел тоталитарната държава следи своите жители през телевизора.

Американският ТВ производител Vizio от своя страна е инсталирал софтуер, който на практика прави същото 30-ина години след 1984 г.

Без знанието на потребителите Vizio са "заразили" своите "умни" телевизори със програма, която следи целия интернет трафик.

Освен това, софтуерът е следял кои програми и предавания се гледат, както и в кой времеви период.

Всички тези данни могат да се използват за съставянето на подробен психопрофил на всеки един потребител, а Vizio е продавала тази информация на рекламодателите и маркетинговите агенции.

Федералната комисия по търговия на САЩ обаче е глобила Vizio с 2,2 милиона долара, защото е шпионирала своите потребители без тяхно знание.

ТВ производителят ще трябва да унищожи събраните данни и за в бъдеще да пита своите потребители дали искат да бъдат шпионирани.

Предполага се, че телевизори на компанията притежават между 10 и 15 милиона американци. Подобни програми за следене се срещат и в смарт телевизорите на LG и Samsung.

От CNET споделят, че опциите за следене могат да се изключат, ако се поровите в менюто.

Samsung: Не говорете важни неща пред телевизора >> >> >>

Американска компания шпионира през телевизора

Американска компания шпионира през телевизора

Американска компания е решила да имитира Големия брат от прословутата книга на Оруел, като следи потребителите си през... телевизора.

42 354 УouTube
В антиутопичния роман 1984 на Джордж Оруел тоталитарната държава следи своите жители през телевизора.

Американският ТВ производител Vizio от своя страна е инсталирал софтуер, който на практика прави същото 30-ина години след 1984 г.

Без знанието на потребителите Vizio са "заразили" своите "умни" телевизори със програма, която следи целия интернет трафик.

Освен това, софтуерът е следял кои програми и предавания се гледат, както и в кой времеви период.

Всички тези данни могат да се използват за съставянето на подробен психопрофил на всеки един потребител, а Vizio е продавала тази информация на рекламодателите и маркетинговите агенции.

Федералната комисия по търговия на САЩ обаче е глобила Vizio с 2,2 милиона долара, защото е шпионирала своите потребители без тяхно знание.

ТВ производителят ще трябва да унищожи събраните данни и за в бъдеще да пита своите потребители дали искат да бъдат шпионирани.

Предполага се, че телевизори на компанията притежават между 10 и 15 милиона американци. Подобни програми за следене се срещат и в смарт телевизорите на LG и Samsung.

От CNET споделят, че опциите за следене могат да се изключат, ако се поровите в менюто.

Samsung: Не говорете важни неща пред телевизора >> >> >>