Великобритания погва инфлуенсърите? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Великобритания погва инфлуенсърите?
Снимка: Shutterstock

Великобритания погва инфлуенсърите?

Плашат със затвор „звездите“ за реклама в социалните мрежи

| Редактор: Стоян Гогов 16 2889

Британската агенция по конкуренцията и пазарите CMA заплаши със солидни глоби и дори затвор знаменитостите в социалните медии, които рекламират търговски продукти със свои постове, без да указват ясно, че правят това в замяна на финансови възнаграждения, предава technews.bg.

Шестнадесет звезди от социалните медии - певци, топмодели и влогъри - са се споразумели да променят начина, по който публикуват онлайн. Те ще трябва ясно да заявяват дали са получили заплащане или каквито и да било други форми на възнаграждение, например подаръци или заеми, за своите публикации.

Онлайн препоръките в социалните медии могат да рекламират, но могат и да заблуждават, казва CMA. Агенцията не е констатирала дали влиятелните личности са извършили нарушение на потребителските регулации, но казва, че всички те доброволно са решили да променят практиките си след проведено разследване.

Ако обаче те не спазят споразумението, постигнато със CMA, звездите биха могли да бъдат изправени пред съда и да им бъдат наложени тежки глоби или дори лишаване от свобода до две години.

Наред с това агенцията е изпратила и предупредителни писма до редица други знаменитости, призовавайки ги да преразгледат своите публикации в социалните медии, съобщава BBC.

Великобритания погва инфлуенсърите?

Великобритания погва инфлуенсърите?

Плашат със затвор „звездите“ за реклама в социалните мрежи

| Редактор : Стоян Гогов 16 2889 Снимка: Shutterstock

Британската агенция по конкуренцията и пазарите CMA заплаши със солидни глоби и дори затвор знаменитостите в социалните медии, които рекламират търговски продукти със свои постове, без да указват ясно, че правят това в замяна на финансови възнаграждения, предава technews.bg.

Шестнадесет звезди от социалните медии - певци, топмодели и влогъри - са се споразумели да променят начина, по който публикуват онлайн. Те ще трябва ясно да заявяват дали са получили заплащане или каквито и да било други форми на възнаграждение, например подаръци или заеми, за своите публикации.

Онлайн препоръките в социалните медии могат да рекламират, но могат и да заблуждават, казва CMA. Агенцията не е констатирала дали влиятелните личности са извършили нарушение на потребителските регулации, но казва, че всички те доброволно са решили да променят практиките си след проведено разследване.

Ако обаче те не спазят споразумението, постигнато със CMA, звездите биха могли да бъдат изправени пред съда и да им бъдат наложени тежки глоби или дори лишаване от свобода до две години.

Наред с това агенцията е изпратила и предупредителни писма до редица други знаменитости, призовавайки ги да преразгледат своите публикации в социалните медии, съобщава BBC.