Yahoo! набира скорост с Мариса Мейър | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Yahoo! набира скорост с Мариса Мейър
Getty Images/Guliver Photos

Yahoo! набира скорост с Мариса Мейър

Акциите на Yahoo! скоро могат да поскъпнат повече от цената, предложена от Microsoft за купуване на интернет търсачката през 2008 година - подвиг, който изглеждаше непосилен преди Yahoo! да назначи за свой главен изпълнителен директор Мариса Мейър миналата година.

28 156
Ценните книжа на Yahoo! прекрачиха в четвъртък символичния праг от 30 долара за акция за първи път от февруари 2008 година, когато съоснователят на компанията и тогавашен главен изпълнителен директор Джери Янг чертаеше пътища за предотвратяване на нежелано придобиване от Microsoft, което по-късно бе оттеглено след няколко месеца безплодни преговори, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Янг настояваше, че една акция на Yahoo! струва повече от 31 долара, които Microsoft бе определил като цена първоначално, и не отстъпи дори, след като софтуерният гигант вдигна цената до 33 долара за акция.

След като Microsoft оттегли предложението си, акциите на Yahoo! потънаха. Цената спадна до 8,94 долара за акция при управлението на пет различни изпълнителни директори, преди Мейър да напусне ръководната си длъжност в Google през юли 2012 година и да застане начело на Yahoo!.

Оттогава акциите на интернет гиганта поскъпнаха почти двойно, тъй като Мейър предприе стъпки за вдигане на спадналия дух на служителите, похарчи над 1,2 милиарда долара за предимно малки придобивания, промени основни продукти и използва приходите от инвестицията в китайската интернет компания Alibaba, за да върне над 3 милиарда долара на акционерите.

Yahoo! получи последния си стимул, след като Мейър се появи на технологична конференция в сряда и обяви, че онлайн услугите на компанията сега привличат около 800 милиона потребители месечно, което е растеж от 20%, откакто тя влезе в компанията. Това не включва трафика, който Yahoo! получи, когато купи популярния сайт за блогове Tumblr за 1,1 милиарда долара по-рано тази година.

Инвеститорите залагат на това, че увеличаването на броя на потребителите ще се трансформира в повече реклама и печалба за Yahoo!, макар че Мейър все още не е успяла да увеличи значително приходите на компанията.

В изявлението си в сряда тя посочи, че вероятно ще бъдат необходими 3 години за постигането на стабилен растеж на приходите от реклами на Yahoo!.
Yahoo! набира скорост с Мариса Мейър

Yahoo! набира скорост с Мариса Мейър

Акциите на Yahoo! скоро могат да поскъпнат повече от цената, предложена от Microsoft за купуване на интернет търсачката през 2008 година - подвиг, който изглеждаше непосилен преди Yahoo! да назначи за свой главен изпълнителен директор Мариса Мейър миналата година.

28 156 Getty Images/Guliver Photos
Ценните книжа на Yahoo! прекрачиха в четвъртък символичния праг от 30 долара за акция за първи път от февруари 2008 година, когато съоснователят на компанията и тогавашен главен изпълнителен директор Джери Янг чертаеше пътища за предотвратяване на нежелано придобиване от Microsoft, което по-късно бе оттеглено след няколко месеца безплодни преговори, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Янг настояваше, че една акция на Yahoo! струва повече от 31 долара, които Microsoft бе определил като цена първоначално, и не отстъпи дори, след като софтуерният гигант вдигна цената до 33 долара за акция.

След като Microsoft оттегли предложението си, акциите на Yahoo! потънаха. Цената спадна до 8,94 долара за акция при управлението на пет различни изпълнителни директори, преди Мейър да напусне ръководната си длъжност в Google през юли 2012 година и да застане начело на Yahoo!.

Оттогава акциите на интернет гиганта поскъпнаха почти двойно, тъй като Мейър предприе стъпки за вдигане на спадналия дух на служителите, похарчи над 1,2 милиарда долара за предимно малки придобивания, промени основни продукти и използва приходите от инвестицията в китайската интернет компания Alibaba, за да върне над 3 милиарда долара на акционерите.

Yahoo! получи последния си стимул, след като Мейър се появи на технологична конференция в сряда и обяви, че онлайн услугите на компанията сега привличат около 800 милиона потребители месечно, което е растеж от 20%, откакто тя влезе в компанията. Това не включва трафика, който Yahoo! получи, когато купи популярния сайт за блогове Tumblr за 1,1 милиарда долара по-рано тази година.

Инвеститорите залагат на това, че увеличаването на броя на потребителите ще се трансформира в повече реклама и печалба за Yahoo!, макар че Мейър все още не е успяла да увеличи значително приходите на компанията.

В изявлението си в сряда тя посочи, че вероятно ще бъдат необходими 3 години за постигането на стабилен растеж на приходите от реклами на Yahoo!.