В няколко различни реклами в мрежата за споделяне на видео е бил открит код, който използва машината на гледащия видеото човек за добив на криптовалутата Monero, предава Mobile Bulgaria.

Това става чрез JavaScript от услугата Coinhive, който е публично достъпен, но освен това е бил ползван и друг частен скрипт. Той позволява на атакуващите да получат всички генерирани валутни единици, докато Coinhive прибира 30% от полученото. И двата обаче са програмирани така, че да ползват 80% от капацитета на процесора.

Според анализатори атаката е била насочена към мрежата за споделяне на видео, защото потребителите я използват за по-продължителни периоди от време и така хакерите могат да добият повече криптовалута. От Google, които са собственици на YouTube, са реагирали на многобройните оплаквания в социалната мрежа Twitter и съответните реклами вече са свалени. Все още не е ясно обаче колко време те са били активни, преди да бъдат открити.

В началото на януари компанията Check Point публикува доклад, според който 55% от бизнесите в световен мащаб са били обект на подобни атаки за добив на криптовалути, а Coinhive бе определен като най-често използваният зловреден скрипт. Само преди месец пък популярната верига Starbucks също влезе в новините, след като се оказа, че безжичната мрежа в тяхно заведение в Буенос Айрес злоупотребява с устройствата на клиентите за добиване на криптовалути.