Zoom обяви възможността за провеждане на уебинари с до един милион едновременни участници, като това се случва в отговор на нарастващото търсене на мащабни виртуални събития. Идеята за тази функционалност възникна, след като различни политически групи започнаха да използват платформата за видеоконференции за набиране на средства за предизборната кампания на вицепрезидента Камала Харис. Тези събития, които включват стотици хиляди участници, са станали катализатор за развитието на новите възможности на Zoom.

Според Engadget, Zoom предлага различни ценови планове, за да отговори на нуждите на такива мащабни събития. Клиентите могат да избират уебинари с максимален брой участници от 10 000 до 1 000 000. Тези пакети са еднократни и се предлагат с подкрепата на екипа на Zoom Event Services, за да се осигури стабилен и професионален процес на взаимодействие между всички участници.

Макар че тези възможности са насочени основно към политически събития, Zoom вижда бъдеще, в което подобни мащабни уебинари ще бъдат стандарт в корпоративния, развлекателния и правителствения сегмент. Компанията очаква, че известни личности и артисти също ще използват Zoom за срещи с фенове и други виртуални събития.

Цената на тези услуги обаче не е ниска. Резервирането на еднократен уебинар за един милион души ще струва на клиента 100 000 щ. долара, докато уебинар за 10 000 души ще струва 9 000 щ. долара, което на практика е по един долар на човек. Преди тази промяна, Zoom поддържаше само до 100 000 участници, но новите изисквания от страна на политически групи наложиха увеличаване на капацитета.

Интересно е, че идеята за тези грандиозни уебинари е възникнала след няколко успешни събития на платформата, организирани в подкрепа на Камала Харис. Например, инициативата Win with Black Women събра 1,5 милиона щ. долара по време на събитие с над 40 000 участници. Малко по-късно, други групи като "Бели пичове за Харис" и "Бели жени за Харис" проведоха уебинари със съответно 190 000 и 164 000 участници.

Новата стратегия на Zoom може да се окаже нов източник на приходи за компанията, особено след като акциите ѝ наскоро спаднаха от 560 на 60 щ. долара за брой, поради общия спад в търсенето на виртуални срещи след пандемията.